Companii

Afacerile Metro Cash & Carry au crescut cu 10%, avans ce aminteşte de anii de boom

Afacerile Metro Cash & Carry au crescut cu 10%, avans ce...

Autor: Cristina Roşca

30.01.2019, 00:07 6559

Comerciantul german Metro Cash & Carry, care a intrat pe piaţa lo­ca­lă în urmă cu mai bine de două de­cenii, şi-a majorat anul trecut cifra de afaceri din România cu 10%, până la 1,08 mld. euro. Acesta este cel mai pu­ternic avans din ultimii 12 ani.

„În anul financiar 2017/2018 (1 oc­tombrie 2017 - 30 septembrie 2018) am avut o cifră de afaceri de 1,083 mld. euro, în creştere cu 110 mi­lioane euro fa­ţă de anul financiar trecut“, spune Roland Ruffing, executivul ger­man care conduce opera­ţiunile locale ale Metro Cash & Carry.

Creşterea este una organică, mai exact compania nu a deschis niciun magazin propriu în 2018, un an marcat de o creştere de circa 5% a consumului privat şi cu o inflaţie de circa 4%.

Nemţii au local 30 de magazine cash & carry şi nu anunţă planuri de ex­pan­siune. Compania anunţă însă că îşi con­centrează atenţia pe susţinerea mi­cilor comercianţi, care sunt de altfel cli­en­ţii Metro, fără de care busi­nessul de tip cash & carry ar dispărea în timp.

„În linie cu strategia noas­tră (...) am decis să fa­cem un pas curajos către seg­mentul magazinelor tra­diţionale de proxi­mi­tate, unde Metro este lider de piaţă cu brandul LaDoiPaşi. Iar piaţa a fost mai mult decât favorabilă, în­trucât aşteptă­rile consu­ma­torilor s-au schim­bat: îşi doresc cum­părături uşoa­re, rapide şi plăcute în cadrul comunităţii.“

Reţeaua LaDoiPaşi nu este de­ţi­nută de grupul german, ci de antre­pre­nori români parteneri în franciză ai Metro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO