Afacerile discounterului german Lidl s-au situat la nivelul de 1 mld. euro în primul semestru din 2019 după un salt de 23%, de trei ori mai rapid decât consumul privat. Astfel, compania a accelerat ritmul de creştere după ce în 2018 reuşise să îşi majoreze businessul cu circa 20%, avansul fiind susţinut, ca şi în 2019, atât de expansiune, cât şi de un apetit crescut pentru consum al românilor.
Ţinând cont că în retail a doua jumătate din an este mai bună decât prima, sărbătorile de iarnă rotunjind încasările dintr-un an, discounterul german ar putea depăşi în acest an pragul de 2 mld. euro cifră de afaceri.
Businessul Lidl s-a aflat pe un trend ascendent constant încă de la intrarea pe piaţă, iar un factor important în ceea ce priveşte creşterea a fost expansiunea. Spre exemplu, la 1 iulie 2019 reţeaua ajunsese la un pas de 250 de magazine în România după 11 deschideri în S1. Compania anunţase atunci alte cel puţin 15 inaugurări în 2019.
Deşi a investit în expansiune peste 30-40 mil. euro în prima parte din 2019 conform estimărilor ZF, Lidl a reuşit să îşi menţină şi profitul net pe un trend ascendent în primul semestru, avansul fiind similar cu cel al cifrei de afaceri. Astfel, profitul net a ajuns la un pas de 170 mil. lei, adică o marjă netă de profit de nici 4%. În comerţul alimentar marjele sunt mai mici decât în modă sau în alte sectoare din domeniu.