Companii

Afacerile Lidl merg spre 2 mld. euro după un salt de 23% în S1/2019

Afacerile Lidl merg spre 2 mld. euro după un salt de 23%...

Autor: Cristina Roşca

15.10.2019, 00:07 1132

Compania avea la jumătatea anului aproape 250 de magazine cu profil discount.

Afacerile discounterului german Lidl s-au situat la ni­velul de 1 mld. euro în primul semestru din 2019 după un salt de 23%, de trei ori mai rapid decât consumul pri­vat. Astfel, compania a accelerat ritmul de creştere după ce în 2018 reuşise să îşi majoreze businessul cu circa 20%, avansul fiind susţinut, ca şi în 2019, atât de ex­pansiune, cât şi de un apetit crescut pentru consum al românilor.

Ţinând cont că în retail a doua jumătate din an este mai bună decât prima, sărbătorile de iarnă rotunjind înca­să­rile dintr-un an, discounterul german ar putea depăşi în acest an pragul de 2 mld. euro cifră de afaceri.

Businessul Lidl s-a aflat pe un trend ascendent con­stant încă de la intrarea pe piaţă, iar un factor important în ceea ce priveşte creşterea a fost expansiunea. Spre exem­plu, la 1 iulie 2019 reţeaua ajunsese la un pas de 250 de magazine în România după 11 deschideri în S1. Compa­nia anunţase atunci alte cel puţin 15 inaugurări în 2019.

Deşi a investit în expansiune peste 30-40 mil. euro în prima parte din 2019 conform estimărilor ZF, Lidl a reuşit să îşi menţină şi profitul net pe un trend ascendent în primul semestru, avansul fiind similar cu cel al cifrei de afaceri. Astfel, profitul net a ajuns la un pas de 170 mil. lei, adică o marjă netă de profit de nici 4%. În comerţul alimentar marjele sunt mai mici decât în modă sau în alte sectoare din domeniu.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO