Companii

Afacerile Crowne Plaza s-au majorat cu 43% pe primul trimestru

12.05.2004, 00:00 24

Hotelul Crowne Plaza din capitala a incasat pe primul trimestru 2,14 mil.$, mai mult cu 43% fata de cele 1,5 mil.$ pe primele trei luni ale anului trecut.
Gradul de ocupare pe primul trimestru al acestui an a crescut de asemenea la  63,72 %, comparativ cu 53,78 % , in perioada corespunzatoare a anului trecut.
"Solicitarea serviciilor hoteliere a crescut peste asteptari in primul trimestru al acestui an. Ianuarie si februarie, considerate pana acum luni slabe in hotelarie, au fost in acest an luni de activitate si rezultate foarte bune", a spus Mioara Gheorghe, directoarea de marketing a hotelului Crowne Plaza.
Crowne Plaza face parte din Ana Hotels, divizia hoteliera a grpului Ana, care apartine omului de afaceri roman George Copos.
Hotelul a incheiat anul 2003 cu o cifra de afaceri de 8,4 de milioane de dolari, fata de 7,1 milioane de dolari in anul precedent.
Crowne Plaza, care are 164 de camere, este unul dintre cele cinci hoteluri din capitala clasificate la cinci stele. Tarifele incep de la 160 de euro pentru o camera standard si ajung la 350 de euro pentru un apartament. Hotelul are circa 220 de angajati.
Mioara Gheorghe spune ca anul acesta a observat o intensificare a cererii pentru organizarea de evenimente din partea companiilor autohtone.
"Ponderea veniturilor din organizarea de evenimente a ramas aceeasi. Apar insa firme noi , in special romanesti, existente de mult pe piata, care incep sa solicite evenimente, sa apara mai mult public", explica ea.
Anul trecut, veniturile de organizarea de evenimente festive, conferinte au crescut cu 25% fata de 2002, ajungand la 40% din total.
In ceea ce priveste structura pe nationalitati a clientilor si aceasta s-a mentinut constanta fata de anul trecut. Pentru serviciile de cazare, strainii reprezinta 90% din clienti, in timp ce pentru organizarea de evenimente ponderea majoritara o detin romanii.
Principalii concurenti ai hotelului Crowne Plaza sunt celelalte hoteluri de cinci stele din Bucuresti JW Marriott, Athenee Palace Hilton, Intercontinental, dar si proaspatul inaugurat Howard Johnson, care este clasificat la patru stele.
"Toate hotelurile de 5 stele au inregistrat incasari peste asteptari, ceea ce dovedeste ca piata a crescut. Aproape ca in acest an nu am mai simtit presiunea competitiei ca pana, acum", apreciaza ea. Inaugurarea in primavara acestui an a hotelului Howard Johnson nu a afectat incasarile Crowne Plaza.
"Eram pregatiti pentru aparitia lui, iar hotelul a aparut intr-un moment favorabil, adica pe o piata care a crescut in dinamism si in care se pare ca cererea creste mai rapid decat oferta", mai spune ea.
Investitiile planificate pentru acest an nu sunt majore. "Vom schimba aspectul holului, al barului si al restaurantului. Nu vom face schimbari radicale, dar am ales un concept care sa aduca o atmosfera mai calda si mai intima", a incheiat Gheorghe.
 Hotelul Crowne Plaza a fost inaugurat in 1997, dupa ce George Copos, a preluat hotelul Flora. Lucrarile de modernizare au necesitat investitii de aproximativ 10 milioane de dolari. In afara de Crowne Plaza, divizia Ana Hotels a grupului Ana mai cuprinde hotelurile Astoria si Europa din Eforie Nord, hotelurile Sportul, Bradul si Poiana din Poiana Brasov. Cele sase hoteluri au in total in total 683 de camere: 164 in Bucuresti, 321 pe litoral si 197 la munte.
georgiana.stavarache@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO