Producătorul german de medicamente Boehringer Ingelheim aînregistrat anul trecut în România o cifră de afaceri de 100,6milioane lei (23,5 milioane euro), în creştere cu 27,6% faţă de2009, susţinută printre altele de exporturi.
"O parte din creştere nu a fost realizată în România, ci prinexporturile de produse în special către Germania şi MareaBritanie, ţări în care banii se încasează mult mai repede", adeclarat directorul general al Boehringer Ingelheim România,Franz Zinsberger.
În acest context, el a adăugat că una dintre cele mai mariprobleme ale pieţei farmaceutice din România este reprezentată determenele mari de încasare a banilor, care ajung la 200-300 dezile.
"România reprezintă o piaţă bună, de 22 de milioane de oameni,unde există posibilităţi de dezvoltare pentru o companiefarmaceutică. Cu toate acestea, am constatat două probleme majore -o lipsă a predictibilităţii, mai ales în ceea ce priveşteintrarea unui produs pe lista de compensate, precum şi un riscfinanciar din cauza termenelor de plată foarte lungi şi din cauzariscului de intrare în faliment a distribuitorilor", a explicatZinsberger.
El a dat exemplul Germaniei, unde facturile pentrumedicamente se încasează în termene de până la 30 de zile.Întrebat de perspectivele pentru acest an, Zinsberger a precizatcă are ca obiectiv ca cifra de afaceri a Boehringer Ingelheim înRomânia să depăşească ritmul de dezvoltare al pieţei.
Piaţa farmaceutică românească ar putea creşte în acest an cu7,4%, la 10,95 miliarde de lei, potrivit firmei de cercetare IMSHealth România.
Compania Boehringer Ingelheim va lansa în acest an mai multeproduse pe piaţa locală, unul dintre cele mai importante fiindPradaxa, cu noua indicaţie pentru prevenţia accidentului vascularla pacienţii cu fibrilaţie atrială.
Boehringer Ingelheim are în România aproximativ 100 de angajaţişi este pe locul 23 în topul companiilor cu activitate pe piaţalocală. "Suntem foarte restrictivi în angajarea de personal. Nu eun moment bun pentru creşterea numărului de angajaţi, pentru că nusuntem siguri de evoluţia pieţei", a mai spus Zinsberger.
12,6 mld. euro la nivel de grup
Grupul german a consemnat anul trecut vânzări nete deaproximativ 12,6 miliarde euro, faţă de 12,7 miliarde de euro în2009. Boehringer a investit 2,45 miliarde de euro în cercetare şidezvoltare. Cu sediul central în Ingelheim, grupul operează lanivel global prin 145 de companii afiliate, având peste 42.000 deangajaţi. Grupul comercializează medicamente cu sau fărăprescripţie, biofarmaceutice şi produse veterinare.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels