Companii

Afacerile Altex ating din nou nivelul de 300 mil. euro după cinci ani zbuciumaţi

Dan Ostahie. Foto: Silviu Matei

Dan Ostahie. Foto: Silviu Matei

Autor: Cristina Roşca

13.11.2014, 00:08 891

Liderul pieţei de electro-IT, retailerul Altex controlat de antreprenorul Dan Ostahie, va încheia anul cu o cifră de afaceri de 300 de milioane de euro, prag pe care nu l-a mai atins din 2008, ultimul an de boom economic.

Lanţul de magazine trece de acest prag cu un an mai devreme decât estimase. „În acest an au existat mai multe fenomene care ne-au ajutat să creştem cu 20%. În primul rând am văzut o creştere a consumului, care a săltat şi piaţa. În al doilea rând am reuşit să câştigăm teren pe online, iar pe offline am recâştigat ce pierdusem în criză“, spune Dan Ostahie,

care a început afacerile în 1991, imediat după terminarea facultăţii, importând televizoare second-hand din Elveţia.

În următorii 23 de ani el a reuşit să construiască cel mai puternic retailer de electro-IT, cu 92 de magazine fizice sub brandurile Altex şi Media Galaxy şi cu un magazin online.

Afacerile Altex au scăzut puternic în 2009, când a izbucnit criza economică şi când piaţa de electro-IT s-a prăbuşit la ju­mă­tate. În anii care au urmat ele au revenit pe un trend ascendent, însă s-au menţinut departe de nivelul de 344 mil. euro din 2008.

Businessul Altex a urmat trendul pieţei de electro-IT, una dintre cele mai afectate de criză. Piaţa de bunuri de folosinţă îndelungată a pierdut peste jumătate din valoare în 2009 şi 2010, primii doi ani de recesiune.

Îngheţarea creditării, lipsa încrederii în viitor şi modificarea comportamentului de con­sum au dus vânzările de televizoare, frigidere şi calculatoare de la 2,5 mld. euro în 2008 la 1,2 mld. euro în 2010, cel mai slab an de criză pentru piaţa de profil. În anii urmă­tori piaţa a început să îşi revină timid, însă insuficient pentru a recupera pierderile suferite în cei doi ani. De altfel, mai multe pieţe nu au reuşit în perioada 2009-2013 să recupereze ce au pierdut în criză. Un exemplu este sectorul construcţiilor care continuă să sca­dă, cu un minus de 12% la nouă luni. PIB-ul real însă a revenit la nivelul din 2008.

„Creşterea consumului a ajutat piaţa de electro-IT să aibă un avans double digit (peste 10%), primul de după 2008.“ Nici avan­sul din 2014 nu va fi suficient pentru ca piaţa să ajungă la valoarea de 2,5 mld. euro din 2008, însă s-ar putea apropia de 2 mld. euro.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- detalii despre evouţia pieţei electro-IT în ultimii 5-6 ani; nivelul estimat pentru 2014 ; la ce afaceri va ajunge Altex în acest an

- ce spune Ostahie despre creşterile de pe piaţa de electro-IT în următorii ani; evoluţia vânzărilor de tablete şi smartphone-uri

- ponderea online-ului în vânzările Altex; planurile privind extinderea şi modernizarea reţelei de magazine; opinia lui Dan Ostahie despre nivelul chiriilor 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO