Companii

Adio, vacanţă de Crăciun! Agenţiile de turism: Mulţi clienţi împing decizia de cumpărare în regim last minute

Adio, vacanţă de Crăciun! Agenţiile de turism: Mulţi...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

13.10.2020, 07:00 840

Agenţiile de turism contorizează una câte una rezervările pentru perioada sărbătorilor de iarnă, însă scăderile ajung până la 80% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut. Last minute este conceptul-cheie în materie de concedii în 2020, un an în care schimbările şi limitările se impun de la o zi la alta, în funcţie de evoluţia situaţiei pandemice.

„În momentul de faţă, numărul de rezervări pentru perioada sărbătorilor de iarnă este mult mai redus faţă de anul trecut. Toamna, de obicei, se rezervau şi early bookingurile pentru anul ce urma. Anul acesta, rezervările în avans sunt aproape inexistente din cauza incertitudinii şi a restricţiilor“, spune Mihaela Căluşer, proprietar şi CEO al agenţiei Wens Travel din Cluj-Napoca.

Pentru Christian Tour, cu afaceri de 42 mil. lei în 2019, sezonul turistic 2020 se arată a fi cel mai atipic din ultimele zeci de ani. „Per total, estimăm o scădere de circa 80% comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut, scădere survenită în cea mai mare parte din pricina faptului că cele mai multe dintre programele sezoniere de toamnă-iarnă nu se pot efectua din cauza restricţiilor impuse“, spune Diana Dima, director de marketing la Christian Tour. Turiştii români manifestă un interes mare pentru destinaţiile din România, indiferent că este vorba despre zona montană, staţiunile balneare cu spa-uri sau cele pentru schi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO