Companii

adidas, opt magazine pana la sfarsitul anului

27.08.2004, 00:00 128

Producatorul german adidas ar putea ajunge anul acesta la opt magazine exclusive pe piata romaneasca."In prezent adidas Romania detine patru magazine situate in Bucuresti si Iasi, alte doua magazine fiind deschise in sistem franciza in orasele Brasov si Tmisoara", a declarat Tiberiu Almaghe, directorul general al adidas Romania Srl.
Cele doua noi magazine adidas vor fi deschise in Bucuresti.
"Primul va fi situat in Plaza Romanai si va fi cel mai mare magazin al nostru, urmand a avea o suprafata de 300 de metri patrati", adauga Almaghe.
Pentru comparatie, magazinele adidas existente in acest moment pe piata au suprafete de vanzare de pana in 200 de metri patrati.
Compania adidas Romania Srl, al carei actionar este grupul german, este de la inceputul acestui an importatorul si unicul distribuitor al produselor adidas pe piata romaneasca.
Cel mai cunoscut brand de articole sportive dinainte de 1990, adidas, este prezent oficial pe piata romaneasca din anul 1997, prin intermediul unui distribuitor, compania Alltrom Service, partea grupului de firme detinut de omul de afaceri Nicolae Badea.
Cinci ani mai tarziu, in anul 2002, filiala adidas din Ungaria a infiintat un birou in Bucuresti, birou care a dezvoltat intre timp reteaua de distributie, lucrand impreuna cu reprezentantii Alltrom Service.
De la inceputul anului trecut, adidas a decis sa se implice in mod direct pe piata romaneasca, preuland o parte dintre magazinele operate de Alltrom Service si infiintand adidas Romania Srl, societate ce desfasoara atat importul cat si distributia pentru produsele adidas pe piata locala.
"Anul acesta, vanzarile noastre aproape ca s-au dublat fata de anul trecut", spune Almaghe, care nu a dorit sa precizeze care a fost niveul acestor vanzari.
El adauga ca principala problema pe care o are atat grupul german cat si ceilalti competitori ai sai de pe piata romaneasca, este reprezentata de produsele contrafacute.
"Este greu de facut in aceste conditii o estimare a pietei, deoarece nu stim cat de multe produse contrafacute sunt si cati din potentialii clienti ai acestor produse s-ar putea orienta catre produse originale", adauga Almaghe.
Principalii concurenti ai adidas pe piata romaneasca sunt marci europene precum Lotto sau Puma, dar si americane, precum Nike sau Reebok. Toate acestea sunt prezente pe piata locala prin intermediul unor importatori. Daca piata totala de produse sportive din Romania este greu de estimat, vanzarile "oficiale" ale celor mai importanti jucatori de pe piata de echipament sportiv vor depasi anul acesta, potrivit estimarilor, 15 milioane de euro. ionut.bonoiu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO