Companii

A mers contra curentului. Grupul polonez LPP a urcat pe locul patru în piaţa locală de modă, depăşind C&A. Afacerile au sărit de 100 mil. euro după o creştere de 23% în pandemie

Autor: Cristina Roşca

27.07.2021, 19:40 333

Vânzările din România au evoluat pozitiv, în contextul în care toate celelalte pieţe importante pentru LPP au înregistrat scăderi mari (de 15-20%) sau maximum stagnări Mai mult, evoluţia e suprinzătoare şi pe plan local unde giganţii H&M şi Zara au postat minusuri puternice în primul an de pandemie.

România a contribuit cu 6,1% la cifra de afaceri a grupului polonez de modă LPP, ce deţine branduri precum Reserved sau Mohito, piaţa locală fiind a patra cea mai importantă ţară pe harta retailerului.

Astfel, România s-a apropiat de Ucraina şi de podium după ce vânzările locale au crescut în 2020, primul an de pandemie, cu 23%, în timp ce în ţara vecină ele au stagnat (plus 0,8%).

De altfel, dintre cele mai importante ţări de pe harta LPP, România a avut de departe cea mai bună evoluţie, în timp ce în Polonia, Rusia sau Cehia – celelalte pieţe din top cinci – declinul a variat între 15 şi 25%. Şi la nivel de grup vânzările au scăzut în anul financiar 2020-2021 (1 februarie 2020 – 31 ianuarie 2021) cu circa 15%, până la 1,7 mld. euro.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO