Companii

200.000 de turişti pe litoral în minivacanţa de Sfânta Maria: Românii au plătit şi peste 200 de euro pe noapte. „Ne-ar mai fi trebuit un hotel“

200.000 de turişti pe litoral în minivacanţa de...

Autor: Mirabela Tiron

15.08.2016, 20:41 1343

Tensiunile din Turcia i-au determinat pe români să redescopere staţiunile locale. Hotelierii au simţit schimbarea, aşa că în Mamaia, în minivacanţa de Sfânta Maria cea mai ieftină cameră „sărea“ de 350 de lei.

„Hotelul a funcţionat la capacitate maximă în mini-vacanţa de Sfântă Marie, cei mai mulţi turişti au fost bucureşteni şi s-au cazat trei nopţi. Tariful pe noaptea de cazare a fost de 279 de euro cu demipensiune şi acces la facilităţile spa“, a spus Oana Leoca, revenue  manager al hotelului Iaki din Mamaia.

Hotelul de patru stele Iaki din staţiunea Mamaia, deţinut de fostul căpitan al naţionalei de fotbal Gheorghe Hagi, are 244 de locuri de cazare în 122 de camere. Anul trecut, hotelul a avut o cifră de afaceri de circa 15 milioane de lei şi un profit de 2,4 milioane de lei, arată datele de la Ministerul de Finanţe.

Cele mai mici tarife în staţiunea Mamaia au depăşit pragul de 350 de lei pe noapte, aceasta fiind staţiunea în care tarifele au explodat în acest sezon de vară. Tot mai mulţi români au renunţat la vacanţele în Turcia, pe fondul tensiunilor şi atentantelor din zonă, aducând un val de turişti pe litoralul românesc spre deosebire de anii anteriori.

„Toate camerele hotelului au fost rezervate şi am avut şi ulterior cereri pentru cazare. Dacă mai aveam un hotel, sigur îl umpleam cu turişti şi nu este doar cazul nostru, ci o situaţie generală în toată Mamaia“, a spus Enache Nancu, proprietarul hotelului Scapino (33 de camere) din centrul staţiunii Mamaia, construit de la zero în 2013 în urma unei investiţii de 2,2 milioane de euro.

300.000 de euro buget de promovare pentru staţiunea Mamaia

În staţiunea Mamaia au loc şi cele mai multe evenimente, de la concerte, la Festivalul Antic sau Campionatul de Box, programat în septembrie. „Cererea pentru cazare în Mamaia este foarte mare, de aici şi nivelul tarifelor. Au scăzut plecările pe extern, românii s-au orientat către litoralul românesc. Avem un buget pentru promovare. Toţi agenţii economici din Mamaia plătesc o taxă de promovare. Un hotel plăteşte 2.000 de lei pe an, în timp ce un proprietar de club plăteşte 1.500 de lei pe an de exemplu. Aceste taxe ajung în proporţie de 80% în bugetul Asociaţiei Litoral, care se ocupă de promovarea staţiunii. Lucrăm cu Consiliul Local, ce colectează taxele“, a spus Corina Martin, preşedintele Asociaţiei Litoral Delta Dunării.

Şi spre sudul litoralului hotelierii au avut camerele pline

„Toate camerele noastre au fost ocupate, turiştii au stat cinci zile şi au venit cei mai mulţi prin pachete vândute de agenţiile de turism. Preţul pe noapte a fost de 330 de lei cu all-inclusive. Faţă de sezonul trecut avem o creştere cu 5%-10% în turism. Problema mare la noi este pe capetele de sezon, când nu este cerere mare“, a spus Nicolae Bucovală, proprietarul complexului hotelier Steaua de Mare din Eforie Nord, ce include unităţile Delfinul şi Meduza. El a început renovarea hotelului Steaua de Mare (404 camere), unde funcţionează o bază de tratament. „Am deschis zona în care avem baza de tratament, pentru ca turiştii să beneficieze de tratamente“, a spus el.

În ultimii ani pe litoralul românesc s-au făcut investiţii în renovarea hotelurilor din sudul litoralului, căutat de familiile cu copii. Pe litoralul românesc ajung anual peste un milion de turişti români.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO