Astfel 14 din cele 43 de mărci de autoturisme prezente pe piaţalocală au publicat deja pe site-urile oficiale oferte legate deprogramul Rabla, în speranţa de a atrage mai mulţi clienţi încentrele de vânzare. Promovarea se îndreaptă către clienţiipersoane fizice, după o perioadă de aproape două luni în carevânzările de maşini s-au derulat aproape exclusiv către companii.Astfel, din 8.600 de autoturisme vândute în primele două luni,aproape 75% au mers către firme, care nu utilizează programul decasare.
Unde se promovează
Atât dealerii, cât şi importatorii aleg în special ca mediu depromovare internetul urmat de TV. "Ofertele disponibile ale Ford încadrul programului de casare sunt mediatizate pe toate canalele,inclusiv print, online, reclame TV şi radio", a spus Henrik Nenzen,şeful diviziei de importuri a Ford România.
Dealerii se aşteaptă ca şi anul acesta cele mai bine vândutemaşini din cadrul programului să fie cele din gama "entry level",cum sunt Ford Ka, Fiesta sau Focus în cazul Ford sau ChevroletAveo, Spark Cruze, Opel Corsa şi Astra, Citroën C1, C3 şi C4, darşi Suzuki SX4, Spash sau Swift. La nivelul lui 2010, pe fondulprogramului "Rabla", vânzările din luna martie s-au dublat faţăde luna anterioară, la aproape 9.400 de autoturisme. Pe fondulacestui program, importatorii se aşteaptă la o dublare avânzărilor comparativ cu perioada anterioară programului. În 2010,mai mult de jumătate din vânzările de maşini noi au fost realizateîn urma programului Rabla.
Aşteptări optimiste
"Nu putem estima exact cu cât va creşte piaţa totală datorităprogramului «Rabla», dar în ceea ce priveşte marca Ford ne aşteptămca demararea acestuia să atragă o creştere a vânzărilor de peste100% pe fondul ofertelor", a subliniat Nenzen. Astfel, dacă înfebruarie Ford a vândut pe piaţa locală 243 de autoturisme, înaprilie vânzările ar trebui să atingă cel puţin nivelul de 500 deunităţi.
În condiţiile în care programul de casare din acest an a demaratpe 18 martie, iar vânzările de maşini ar fi la un nivel deaproximativ 4.000 de autoturisme în martie, scăderea ar ajunge laaproape 60%, cea mai puternică din ultimele 12 luni.
Dealerii auto se aşteaptă la o creştere a vânzărilor de maşiniîn următoarele săptămâni pe măsură ce numărul clienţilor dincentrele auto a început să crească. De partea cealaltă, unităţileRemat spun că numărul cererilor este mult mai mic decât anultrecut, când s-au casat aproape 190.000 de rable. Casarea maşinilorîn cadrul unităţilor de tip REMAT a demarat pe 18 martie, în timpce livrarea efectivă a maşinilor va avea loc în următoarele douăsăptămâni, pe măsură ce vor fi aprobate dosarele cu tichetelevalorice.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels