Cele mai responsabile companii

Cele mai responsabile companii din România. Nicolae Baciu, fondator al Foldo: Creşterea noastră accelerată va avea loc atunci când vom începe să vindem serios pe pieţele externe

22.07.2022, 00:06 Autor: Alexandra Matei

♦ Cartonul ondulat, folosit pentru producÅ£ia obiectelor de mobilier Foldo, este realizat din hârtie reciclată ÅŸi poate fi reciclat, la rândul lui, de până la ÅŸapte ori â™¦ Businessul are un atelier în BucureÅŸti, unde lucrează patru persoane ÅŸi unde sunt realizate prototipuri de mobilier â™¦ ProducÅ£ia de serie are loc într-o fabrică de lângă BucureÅŸti.

Nicolae Baciu a creat, în urmă cu opt ani, Foldo, un business care pro­duce mobilier din materiale reciclate, mai e­xact, din carton ondulat. Antre­pre­norul este de părere că a fi respon­sabil şi a fi atent la mediul înconjurător se poate tra­duce inclusiv prin a cumpăra o piesă de mobilier care poate fi reciclată.

În ultima perioadă, businessul său s-a con­centrat pe zona de mobilier pentru ca­mera copilului, o nişă pe care o conside­ră profitabilă întrucât cei mici cresc foarte repede, iar piesele din camera unui copil trebuie schimbate constant.

„Realizăm mobilier şi decoraţiuni din materiale sustenabile. În ultima perioadă, ne-am orientat foarte mult către camera copilului, pentru că acolo s-au întâlnit cererea şi oferta. Odată ce copilul a crescut, mobilierul se schim­bă“, a spus Nicolae Baciu, fondator al Foldo, în cadrul emisiunii Cele mai responsabile companii din România, realizată cu susţinerea Lidl.

Antrepre­norul a descoperit posi­bilitatea de a realiza mobilier din car­ton atunci când şi-a propus să mobi­leze apartamentul în care locuia în chirie. A început prin a realiza câteva machete din cutii de carton, după care a mers către fabrici şi a încercat să găsească un tip de carton suficient de rezistent pentru a putea susţine greutatea unui om.

În cele din urmă, povesteşte el, şi-a mobilat apartamentul, după care a avut posibilitatea de a-şi expune piesele în cadrul unui târg de profil, iar feedbackul a fost atât de bun, încât a decis să facă din asta un business. Nicolae Baciu a pornit la drum cu un echipament de tăiere cu laser, pe care l-a cumpărat cu bani din surse proprii şi care a costat 15.000 de euro.

Apoi, îşi aminteşte el, a deschis o linie de credit şi a făcut un contract de leasing pentru alte echipamente, pentru a putea susţine creşterea businessului.

„Până acum, avem o investiţie de aproximativ 300.000 de euro în atelierul nostru. Pentru a creşte, căutăm o finanţare externă. Cred că suntem pregătiţi pentru dezvoltare şi pentru a deveni un jucător important pe piaţa de mobilier din România. Am avea nevoie de circa 350.000 de euro pentru a finanţa următoarea etapă a creşterii“, a adăugat acesta.

Cartonul ondulat, folosit pentru producţia obiectelor de mobilier, este realizat din hârtie reciclată şi poate fi reciclat, la rândul lui, de până la şapte ori. Acest material este produs într-o fabrică aflată foarte aproape de Bucureşti şi este realizat după specificaţiile echipei Foldo.

Businessul are un atelier propriu în Bucureşti, unde lucrează patru persoane şi unde sunt realizate prototipuri de mobilier. Producţia de serie are loc într-o fabrică de lângă Bucureşti.

„Gândim un produs, facem o schiţă şi, ulterior, nişte desene 3D care se transpun într-un desen 2D pentru tăiere. Apoi, urmează perioada de testare. Atunci când lansăm un produs nou facem o probă cu clienţii, adunăm feedback şi apoi realizăm modificări şi ajustări dacă este cazul. În final, trecem la producţia de serie.“

Cel mai ieftin produs din portofoliul Foldo este un pat pentru un copil între zero şi şase lui, care costă 238 de lei. Piesele se găsesc pe site-ul propriu, însă businessul colaborează şi cu parteneri externi, cum ar fi retailerul online de mobilă şi decoraţiuni Vivre Deco.

Anul trecut, susţine Nicolae Baciu, a fost un an dificil pentru business, în care şi-a concentrat atenţia pe investiţii şi consolidare. Cifra de afaceri a ajuns, în 2021, la 145.000 de euro, iar profitul înregistrat a fost de aproximativ 8.000 de euro, spune el.

„În Europa de Vest, oamenii sunt mai interesaţi de sustenabilitate. Creşterea noastră accelerată va avea loc atunci când vom începe să vindem serios pe pieţele externe, în Anglia sau în ţările nordice. Asta s-ar traduce prin faptul că, în trei ani de zile, am ajunge la afaceri de peste 3 mil. euro“, a afirmat fondatorul Foldo.

El are speranţa totuşi că dorinţa românilor de a fi mai atenţi la mediul înconjurător va creşte şi va deveni ceva firesc în următorii ani, mai ales în contextul în care Comisia Europeană a lansat deja angajamente în acest sens, legate atât de emisiile de carbon, cât şi de tăierea pădurilor.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea

Business Magazin și Lidl