Către o Românie asigurată

Asigurările de sănătate susţin un mediu de business sănătos

29.11.2021, 10:49 Autor: Publicitate

Preocuparea pentru calitatea vieţii şi pentru sănătate a ajuns în urma pandemiei să devină o prioritate a populaţiei,  aşa cum este şi normal. O premisă de bază pentru dezvoltarea unei societăţi sănătoase, sănătatea personală are acum, în contextul şi datorită pandemiei, atenţia pe care o merită. Este o tendinţă firească, mai ales când nevoia şi consumul de servicii de sănătate a crescut într-un ritm fără precent.

Schimbarea de abordare este clară, iar în industrie, Barometrul UNSAR-IRES privind Percepţia riscului şi cultura asigurărilor din România (2021) ne arată că 42% dintre români spun că sunt mai interesaţi, ca urmare a pandemiei, de protecţia oferită de asigurările de sănătate. Acest procent era la nivelul de 28% în 2020. Este o creştere foarte mare, care a determinat o dezvoltare logistică şi digitală fără precedent. Domeniul asigurărilor de sănătate s-a digitalizat rapid, automatizările intervenite au adus accesarea unei astfel de poliţe la doar un click distanţă, ceea ce a determinat o îmbunătăţire constantă a experienţei şi a interacţiunii asiguraţilor cu acest tip de produse. 

În acelaşi timp, am văzut cum sistemele sanitare, la nivel naţional şi oriunde în lume, au fost puse sub o presiune uriaşă, iar majoritatea eforturilor în sistemele publice s-au orientat către limitarea şi oprirea efectelor pandemiei. Putem interpreta, astfel, că procentul de 42% din studiul mai sus menţionat denotă şi nevoia de siguranţă a celor care nu pot sau nu vor să mai aştepte pentru serviciile de îngrijire medicală de stat şi le caută pe cele private. În condiţiile în care pacienţii au avut restricţii la accesul la îngrijiri medicale în multe spitale de stat, estimăm că cererea pentru asigurările de sănătate va creşte puternic şi în continuare, având în vedere faptul că o astfel de poliţă oferă asiguraţilor acces direct la servicii medicale de calitate, adaptate nevoilor specifice ale acestora, în sistemul privat de sănătate.

Asigurătorii au înţeles urgenţa situaţiei şi au propus asigurările de sănătate ca alternative utile atunci când sistemul public a început să fie copleşit. Alternative atât pentru angajatori, cât şi pentru consumatorul individual, persoană fizică.

Asigurarea de sănătate corporate, adresată angajatorilor, ca beneficiu pentru angajaţii acestora, începe să fie din ce în ce mai mult percepută drept o necesitate de către business-uri, indiferent de dimensiunea acestora, această poliţă fiind o măsură de siguranţă pentru asigurarea sănătăţii angajaţilor, retenţia lor, precum şi continuitatea afacerii. Într-o piaţă a muncii atât de competitivă cum este cea locală, în care atractivitatea angajatorului este cuantificată într-o proporţie semnificativă şi prin pachetul de beneficii oferit angajatului, asigurarea de sănătate poate face diferenţa pentru atragerea şi menţinerea angajaţilor.

Şocul pandemiei a fost un moment de declic, mai mult decât forţat, care a resetat startul în primul rând pentru consumul de servicii de sănătate local şi pentru produsele de asigurare aferente. Transformarea s-a simţit în industrie şi se poate observa direct şi în constanta dezvoltare a produselor de asigurare de sănătate din piaţă, care îşi îmbunătăţesc permanent gama de riscuri acoperite şi serviciile oferite asiguraţilor. Unele poliţe permit extinderi de acoperire transfrontalieră, precum şi extinderea acoperirilor către alţi membri ai familiei.

Un al doilea moment de resetare a consumului va avea loc odată cu atingerea unei mase critice de consumatori de asigurări de sănătate care folosesc în mod constant aceste servicii şi care le înţeleg beneficiile, soluţiile personalizate şi acoperirile unor astfel de poliţe. Dacă perioada 2020-2021 a reprezentat un salt important pentru această linie de produse şi pentru creşterea accesului consumatorului la nivel naţional la asigurările de sănătate, acest al doilea moment de resetare va marca un nou salt orientat şi mai puternic către digitalizare şi către personalizarea serviciilor oferite de aceste poliţe.

De acum înainte, la fel ca în pandemie, asigurările de sănătate se pot dezvolta ca un partener de creştere cu care sectorul medical privat poate colabora în mod optim. Două domenii care înţeleg importanţa digitalizării, a accesului uşor la servicii şi îngrijire specializată, şi pot continua să se sprijine reciproc atât în creşterea acoperirii la nivel naţional, cât şi la diversificarea şi creşterea calităţii serviciilor de sănătate, respectiv de asigurare.

Pentru a ne putea raporta la o perspectivă stabilă de dezvoltare pe termen mediu şi lung a domeniului asigurărilor de sănătate în sensul celor de mai sus, este important, totodată, ca industria asigurărilor să se poată baza şi pe un mediu legislativ stabil si predictibil, adaptat cadrului legislativ general la nivel european şi care să aibă la bază o analiză de impact a tuturor aspectelor economice corelate cu fiecare linie de asigurări.

Mihai TECĂU, Membru Board UNSAR


Advertorialele publicate pe ZF.ro sunt marcate cu (P), Articol cu conţinut publicitar, Advertorial sau Opinia Specialistului.