Campioni in Business

Ziarul Financiar, Enterprise Investors şi BCR premiază Campionii Români în Business. Care sunt firmele care în pofida crizei au reuşit să-şi majoreze afacerile?

Ziarul Financiar, Enterprise Investors şi BCR premiază Campionii Români în Business. Care sunt firmele care în pofida crizei au reuşit să-şi majoreze afacerile?

De la stânga la dreapta: Wolfgang Schoiswohl, vicepreşedinte corporate al BCR, Irina Anghel, preşedintele şi fondatorul aso­ciaţiei Triple Helix, Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors şi Doina Cepalis, care a câştigat premiul „Cel mai dinamic întreprinzător“ în 2010

Autor: Mirabela Tiron

04.10.2011, 00:00 1379

Ziarul Financiar, Enterprise Investors, BCR şi asociaţia Triple Helix au lansat ieri proiectul "Campioni români în business", care premiază pentru al patrulea an consecutiv cele mai dinamice companii cu capital autohton din cele mai importante regiuni ale ţării şi din Bucureşti.

Primul eveniment, în cadrul căruia se vor premia cele mai dinamice companii din România şi antreprenorii din spatele lor, va avea loc la Sibiu chiar astăzi.

Criteriile de selecţie a companiilor campioane în business au fost: cifră de afaceri de peste 20 mil. lei în 2010, obţinerea de profit net şi peste 10 angajaţi. Criteriul de premiere este reprezentat de creşterea medie anuală a cifrei de afaceri din ultimii trei ani (2008-2010). Pentru această ediţie 3.500 de companii, cu o cifră de afaceri cumulată de 387 mld. lei şi un profit brut cumulat de 27,6 mld. lei, îndeplinesc condiţiile de selectare în concurs.

"Antreprenorii locali sunt cea mai de preţ resursă a economiei. Este nevoie de modele bune de urmat în business pentru tinerii din ţară. Antreprenorii de succes, ca şi campionii din sport, merită să fie făcuţi cunoscuţi", susţine Cristian Nacu, partener în cadrul Enterprise Investors.

Antreprenorii locali pot face afaceri mai interesante în perioade de criză dacă îşi ajustează modelul de afaceri şi se poziţionează pe o nişă potrivită de piaţă.

Chiar dacă în piaţă nu mai este optimismul din anii de creştere economică, antreprenorii trebuie să înveţe să recunoască oportunităţile, să se adapteze la contextul economic şi să aplice când este nevoie un plan B.

"Firmele trebuie să se restructureze şi să îşi ajusteze modelul de afaceri la situaţia economică actuală, să înveţe să «exploreze». Dacă planul A nu mai funcţionează, firmele trebuie să aibă un plan B", a declarat Wolfgang Schoiswohl, vicepreşedinte corporate al BCR. El a mai precizat că deşi băncile au adoptat criterii mai stricte de creditare, proiectele viabile şi afacerile bune găsesc întotdeaua finanţare. Chiar şi în perioadele de recesiune, investiţiile care reduc costurile şi sporesc productivitatea sunt cele mai indicate

Irina Anghel, preşedintele şi fondatorul aso­ciaţiei Triple Helix, este de părere că investitorii străini nu ar trebui să reprezinte nişte ancore în timp de criză, ci afacerile cu capital autohton.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO