Lucia Morariu, unul din acţionarii agenţiei de turism Eximtur: Dacă se vor acorda voucherele de 1.450 de lei tuturor bugetarilor, asta va însemna o piaţă de aproape 400 de milioane de euro. Este un business foarte bun, iar turismul românesc va creşte.
Cererea de vacanţe pe litoralul românesc a crescut cu 25% în primele luni ale anului faţă de aceeaşi perioadă din 2016, iar operatorii care vând sejururi interne spun că sunt zone din ţară unde există şi creşteri de aproape 40% faţă de anul trecut.
„Turismul intern este într-un trend crescător încă de anul trecut. În perioada ianuarie-februarie avem deja creşteri de peste 25% la litoral şi de peste 40% la toate celelalte destinaţii din România“, a spus Lucia Morariu, unul din acţionarii agenţiei de turism Eximtur, cu vânzări de 47 de milioane de euro în 2016.
Creşterile turismului intern din România sunt puse pe seama construirii şi reabilitării mai multor unităţi de cazare, a dezvoltării componentei de business travel şi a introducerii voucherelor de vacanţă. Reabilitarea sau construirea de la zero a unităţilor de cazare este unul dintre motivele pentru care turismul intern s-a dezvoltat. Între anii 2010-2016, capacitatea de cazare în unităţile de 4 şi 5 stele din România a crescut cu aproximativ 23.000 de locuri, conform datelor Institutului Naţional de Statistică (INS).