Business Travel

Agenţia de turism Cocktail Holidays: Cele mai multe anulări şi amânări au fost la vacanţele de primăvară şi de Paşte

Agenţia de turism Cocktail Holidays: Cele mai multe...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

20.03.2020, 13:46 360

Turoperatorul Cocktail Holidays, unul dintre cei mai mari de pe plan local, se confruntă în această perioadă, la fel ca ceilalţi jucători de pe piaţa de turism, cu o serie de anulări şi amânări a pachetelor turistice care ar fi trebuit să se desfăşoare luna aceasta şi în aprilie, cu ocazia Paştelui. Aproximativ 75 de vacanţe au fost anulate, în timp ce de 3 ori mai multe au fost amânate. De asemenea, în această perioadă căutările de pachete turistice pe site-ul turoperatorului au scăzut cu 35% faţă de perioada similară a anului trecut.

Din cauza pandemiei de coronavirus, cele mai afectate destinaţii sunt, aşa cum era de aşteptat, cele din Asia (China, Japonia, Coreea de Sud) şi din Vestul Europei (Italia, Spania, Franţa).

Turiştii români care aveau deja cumpărate pachete turistice (city break-uri, circuite sau sejururi) cu plecare în perioada martie-aprilie au solicitat turoperatorului anularea acestora. Acolo unde amânarea plecării nu a fost posibilă (în 5% dintre cazuri), vacanţele au fost anulate. În cazul pachetelor estivale, planificate în perioda iunie-septembrie 2020, nu au existat încă solicitări de anulare, ci doar intrebări referitoare la situaţia actuală şi cum se preconizează a se proceda pe viitor.

“Cele mai afectate sunt plecările din această perioadă şi programele de Paşte, care sunt în mare parte anulate. Probabil vor apărea şi alte cereri de anulări/amânări, în funcţie de cum va evolua pandemia în Europa. În ceea ce priveşte vacanţele estivale, puţini turişti au ales să se intereseze de condiţiile de anulare în acest moment, majoritatea sunând şi informându-se despre situaţia acestor vacanţe early booking pe care le-au rezervat. Pachetele noastre au o politică de anulare destul de permisivă, pornind de la 20% la sejururi şi penalităţile cresc doar cu a 30-a zi înainte de data plecării. Astfel, turiştii noştri au înţeles că este mai bine să mai aştepte înainte de a lua decizia de anulare”, explică Dan Goicea, director general al Cocktail Holidays. El adaugă faptul că, până la data de 30 aprilie, condiţiile de penalizare pentru rezervarile noi au fost reduse la minimum şi compania a introdus un grad mai mare de flexibilitate.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO