Business sportiv

Business sportiv. ZF Live. Cristian Gheorghe, fondatorul Sports Business Academy: Noi trebuie să învăţăm cum să facem show dintr-un eveniment sportiv, să vindem cât mai mult. Sunt foarte puţini care şi-au asumat acest tip de abordare

27.10.2023, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

♦ În România, sportul nu reuşeşte să fie un business profitabil. Fotbalul este cel mai popular sport de pe plan local şi cel în care se investesc cei mai mulţi bani. Cu toate acestea, singurul club de fotbal care a avut profit anul trecut a fost Farul Constanţa, cu un profit net de 0,5 mil. lei.

Una dintre cele mai mari probleme are industriei sportive locale este faptul că nu reuşeşte să aibă afaceri profitabile şi deci o putere semnificativă de dezvoltare a businessului. Cristian Gheorghe, fondatorul Sports Business Academy, este de părere că un prim pas pentru a ajunge la businessuri profitabile în sportul românesc este abordarea evenimentul sportive din perspectiva de divertisment, prin crearea unor show-uri din evenimentele sportive, pe modelul american.

„Noi trebuie să învăţăm cum să facem show dintr-un eveniment sportiv, să vindem cât mai mult. În momentul de faţă sunt foarte puţini care şi-au asumat acest tip de abordare şi nu au mers mai departe, trebuie să îţi asumi că nu faci un singur eveniment, trebuie să îţi asumi că faci această strategie cel puţin un singur sezon, nu ai cum să reuşeşti după un singur eveniment. Mai este un element important, există o putere de cumpărare diferită între consumatorul de sport şi consumatorul de entertainment, se pare că există un risc mai mare în zona noastră“, spune Cristian Gheorghe, în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Deşi au mai existat iniţiative în această zonă, spune el, nu au fost de lungă durată, or pentru a crea un obicei în rândul consumatorilor este nevoie de cel puţin un an în care evenimentele sportive să aibă şi elemente de divertisment. Mai mult, este nevoie de comunicare şi promovare din timp pentru a atrage cât mai mulţi fani pe stadioane şi de a-i convinge să vină mult mai devreme la stadion.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet