Business sportiv

Business sportiv. Tania Papagiannopoulou, CEO al Wellness Solutions: Piaţa de fitness din România are cea mai rapidă creştere din Europa, dar este încă imatură, cu un potenţial de creştere semnificativ în următorii ani

11.08.2023, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Wellness Solutions este printre cei mai mari furnizori de echipamente de fitness de pe plan local, activând de peste 12 ani în piaţa locală.

Piaţa de fitness se află pe un trend ascendent în ultimii ani, având chiar creşteri de două cifre, însă piaţa nu a ajuns încă la maturitate. Piaţa sălilor de fitness este puternic fragmentată, cu doar câţiva mari jucători care să aibă un lanţ de săli la nivel naţional.

„Piaţa de fitness din România a înregistrat o creştere anuală de două cifre în ultimii cinci ani. În timp ce România este piaţa de fitness cu cea mai rapidă creştere din Europa, piaţa pare încă imatură, cu un potenţial de creştere semnificativ în următorii ani. De exemplu, doar în jur de 6% dintre români merg la centrele de fitness, comparativ cu o medie de 44% în Uniunea Europeană“, spune Tania Papagiannopoulou, CEO şi fondator al Wellness Solutions, unul dintre cei mai mari furnizori de echipamente de fitness de pe plan local. Businessul activează de mai bine de 12 ani pe piaţa locală, având peste 130.000 de clienţi cărora le-a furnizat echipamente de fitness. În tot acest timp, piaţa de fitness s-a schimbat considerabil, iar pandemia a avut o mare contribuţie. Dacă înainte de pandemie în marile oraşe existau câteva centre de fitness, acum numărul acestora a crescut odată cu atenţia tot mai mare a oamenilor pentru un stil de viaţă sănătos. Mai mult, piaţa s-a şi diversificat, iar sălile de fitness au abordat concepte tot mai diverse, adaptate nevoilor oamenilor.

„Oamenii caută opţiuni din ce în ce mai specializate pentru fitness, o gamă mai largă de antrenamente precum Crossfit, Pilates etc., asociate cu servicii de înaltă calitate. În acelaşi timp, ei tind să menţină un model hibrid de antrenament: câteva zile de acasă şi câteva zile de mers la sală - similar cu cel pe care îl au în viaţa lor profesională“, spune ea.

Wellness Solutions are un portofoliu format din 11 branduri, însă în ultimii ani a adăugat şi produse pentru activităţi în aer liber, precum mese de tenis, camping sau diverse sporturi. Anul trecut, compania a înregistrat afaceri de 3 milioane euro, iar estimările pentru anul acesta arată o creştere până la 4 mil. euro.

Planurile companiei sunt de a-şi diversifica în continuare portofoliul pentru a acoperi cât mai mult din necesităţile segmentelor de activităţi indoor şi outdoor.

„Investiţia în echipamente şi facilităţi de înaltă calitate poate fi un punct forte pentru centrele de fitness.“

„Deţinerea unei game de aparate de fitness şi echipamente de antrenament pentru a se potrivi diferitelor tipuri de antrenamente şi niveluri de fitness poate ajuta companiile să atragă şi să păstreze o bază diversificată de clienţi. Una dintre principalele provocări cu care se confruntă piaţa de fitness este păstrarea clienţilor“, precizează Tania Papagiannopoulou.

Majoritatea jucătorilor din piaţa de sport sunt afaceri mici, ce operează unu sau două centre de fitness. World Class şi Say Fit Gym sunt singurii jucători care au acoperire naţională, de altfel, fiind şi cei mai mari jucători din piaţă. Cea mai dezvoltată piaţă a centrelor de fitness din România se află în Bucureşti, unde se poate vorbi de o dezvoltare în proximitatea consumatorului.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet