Business sportiv

Business sportiv. Sportul şi activităţile fizice sunt la coada listei privind beneficiile oferite angajaţilor. „Beneficiile depind foarte mult de accesibilitate, dacă nu sunt accesibile în mod egal pentru angajaţi, atunci au un caracter local“

28.10.2022, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

În zona sportivă şi a activităţilor fizice, cel mai des întâlnite beneficii oferite de către angajatori sunt abonamentele la sală, pentru că sunt şi cele mai convenabile, în această piaţă existând câteva reţele mari.

Piaţa beneficiilor extrasalariale se află pe un trend ascendent în ultimii ani, însă deşi există o diversitate de astfel de beneficii pe care angajatorii le oferă salariaţilor, sportul şi activităţile fizice nu se află în topul preferinţelor. Cel mai des întâlnite beneficii extrasalariale din zona sportivă sunt abonamentele la sălile de fitness, însă pandemia a însemnat un regres în această zonă. „În pandemie a fost un regres în zona de beneficii, evident ca urmare a faptului că multe săli şi facilităţi au fost închise. Vedem o revenire în această perioadă, dar nu cred că a atins nivelul de dinainte de pandemie. Beneficiile sunt în alte zone legate de

well-being şi legat de dotări privind munca la distanţă. Vor exista şi pe zona activităţilor sportive reveniri“, spune Sorin Faur, fondator, Academia de HR.

În zona sportivă şi a activităţilor fizice, cele mai des întâlnite beneficii oferite de către angajatori sunt abonamentele la sală, pentru că sunt şi cele mai convenabile, în această piaţă existând câteva reţele mari.

„Dacă este un beneficiu care poarte fi servit doar într-un loc anume, atunci trebuie să te limitezi doar la o zonă geografică, dacă ai multe filiale, mai multe locaţii, atunci apar probleme. În ceea ce priveşte beneficiile, ele depind foarte mult de accesibilitate, dacă nu sunt accesibile în mod egal pentru angajaţi, atunci au un caracter local. Poate fi tentant să te gândeşti la înot, dar nu are caracter de masă din cauza faptului că nu sunt accesibile“, mai spune el.

Mai mult, numărul companiilor care oferă chiar şi aceste abonamente la sală este destul de redus, pentru că activităţile sportive sunt la coada listei beneficiilor extrasalariale oferite de angajatori.

Cu toate că ultimii doi ani au arătat nevoia oamenilor de a face mişcare, oferirea unor astfel de beneficii nu este la îndemâna tuturor companiilor.

„Nu cred că astfel de beneficii sunt atât de răspândite, sunt oferite fie de companiile care oferă pachete de beneficii flexibile şi atunci angajatul îşi alege beneficiul într-un buget dat, acest lucru este răspândit în piaţă, dar numai în companiile mari şi foarte mari. Activităţile sportive sunt pe ultimele locuri, ar putea fi mai bine poziţionate în companiile cu un anumit tip de demografie, companii tinere şi foarte tinere, unde profilul demografic al angajaţilor justifică acest tip de beneficiu“, spune Raluca Pîrvu, business manager în cadrul BPI Group, companie de consultanţă în management şi resurse umane.

Conform unui sondaj eJobs, angajatorii cheltuie, în medie, până la 600 de lei pe lună pentru beneficiile extrasalariale ale unui angajat. Tichetele de masă, primele de sărbători şi abonamentele la clinici medicale private apar cel mai frecvent în pachetele angajaţilor. în studiul realizat de platforma de recrutare, beneficiile privind activităţile sportive nu apar, fiind un studiu derulat pe un eşantion de 170 de companii

Cu toate că foarte multe companii nu oferă beneficii extra-salariale, există cazuri în care angajaţii, anumite echipe sau departamente se organizează pentru a merge săptămânal la câte o activitate sportivă, cum ar fi sporturile de echipă. Deşi nu se poate încadra la beneficii extra-salariale, toate costurile sunt suportate de companie în anumite cazuri. Spre exemplu, compania de software Softbinator organizează săptămânal astfel de ieşiri cu angajaţii săi.

În momentul de faţă organizăm ieşiri săptămânale la fotbal de câte două ore. în plus, tocmai ce am făcut demersurile pentru a include şi o zi pe săptămână de volei. Am luat această hotărâre imediat după ce efectele pandemiei au început să fie mai puţin pregnante. La bază am avut trei motive şi anume dorinţa de a promova mişcarea, care este foarte importantă în contextul în care activitatea noastră este 100% stând la un birou, de a încuraja un stil de viaţă sănătos şi de a avea o activitate care să lege echipa“, spun reprezentanţii Softbinator.

Totodată, ei menţionează că pe viitor să gândesc să mai includă astfel de activităţi, însă tipul acesta va depinde de cerinţele angajaţilor.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet