Business sportiv

Business sportiv. Sălile de fitness se transformă, viitorul va fi unul complet automatizat, clienţii nu vor mai interacţiona cu angajaţii. George Damian, CEO al UPfit: „Membrii nu mai au nevoie de asistenţă, sălile sunt deschise non-stop. Aceste soluţii se vor dezvolta tot mai mult“

29.09.2023, 00:07 Autor: Miruna Diaconu

Digitalizarea, devenită o necesitate în rândul multor pieţe din economie, a devenit o nevoie şi în piaţa de fitness, iar viitorul sălilor de fitness va fi unul digital, în contextul în care vânzările prin intermediul platformelor online cresc tot mai mult de la an la an.

UPfit, o companie de software care oferă soluţii digitale sălilor de fitness, a observat în ultimii patru ani o creştere semnificativă a valorilor tranzacţionate prin intermediul platformei.

„Această digitalizare nu mai este un moft deoarece oamenii îşi respectă timpul şi doresc servicii cât mai rapide, contactless. În contextul sălilor de fitness, asta înseamnă să nu mai stea la coadă la recepţie ca să îşi facă check-in, rezervare la o clasă sau programare cu antrenorul personal sau să cumpere un abonament. Unul dintre cele mai puternice trenduri în piaţa de fitness la ora actuală este vânzarea online de abonamente. Dacă în 2019 volumul de vânzări lunare tranzacţionate prin platforma noastră era sub 100.000 de euro, în acest an am trecut de 4,2 milioane de euro tranzacţionaţi lunar prin platformă. Aceste valori reprezintă vânzări online de abonamente şi servicii prin intermediul platformei“, spune George Damian, CEO al UPfit.

De asemenea, plăţile recurente au crescut considerabil încă de anul trecut, oamenii optează tot mai mult pentru abonamente lunare pentru care plata se face automat de pe cardul membrului.

Viitorul pieţei de fitness va arăta mult mai digital, dar şi automatizat. George Damian spune că au apărut deja sălile de fitness complet automate, fără recepţie, iar clienţii îşi cumpără abonamentele online şi vin în săli cu aplicaţia de mobil pentru a trece prin porţile automate de la intrare, pentru ca abonamentul să fie validat. De asemenea, la vestiar toate dulapurile au încuietori electromecanice cu cifru.

„Noi deja lucrăm la câteva proiecte în care sălile sunt complet automate, deschise

non-stop, fără ca membrii să aibă nevoie de asistenţă. Aceste cluburi au fost foarte bine primite de membri şi nu toate se află în Bucureşti. Aceste soluţii se vor dezvolta din ce în ce mai mult, pe măsură ce legislaţia va permite utilizarea datelor biometrice la scară largă“, explică el.

Deşi s-au făcut paşi în direcţia digitalizării acestei pieţe, George Damian este de părere că o mare problemă a acestui sector este faptul că proprietarii de săli de fitness nu investesc în procese de vânzări structurate. Deveniţi tot mai atenţi la serviciile pe care le primesc, clienţii au nevoie de o experienţă completă atunci când vin la sală.

„Aceştia trebuie să înţeleagă faptul că membrul are nevoie de o experienţă completă la sală, nu doar de un spaţiu cu câteva aparate. Trebuie să ofere beneficii adiţionale şi să urmărească cu atenţie activitatea membrului la sală, pentru a-i putea oferi exact serviciile de care are nevoie şi în care este dispus să investească. Iar asta o pot face doar cu ajutorul tehnologiei, mai ales când vine vorba de mii şi zeci de mii de membri. Sălile de fitness din România au o oportunitate imensă de creştere dacă pun accent pe un proces coerent de vânzări şi pe experienţa membrului la sală“, explică CEO-ul companiei.

Potenţialul de creştere al acestui sector este unul considerabil, având în vedere că rata de penetrare a pieţei este de doar 7%, iar Bucureştiul este oraşul care contribuie cel mai mult la aceste procente. La creşterea pieţei de fitness a contribuit şi pandemia, care i-a determinat pe oameni să fie mai atenţi la sănătatea lor şi să conştientizeze importanţa unui stil de viaţă sănătos şi activ.

Piaţa sălilor de fitness din România este foarte fragmentată, cu doar câţiva jucători cu prezenţă la nivel naţional. Mai mult, Bucureştiul şi marile oraşe ale ţării contribuie cel mai mult la această piaţă.

„Dezvoltarea pieţei se va face prin faptul că marile reţele de săli de fitness existente deja vor deschide tot mai multe locaţii. De asemenea, în oraşele mai mici au început să apară noi săli de fitness care oferă servicii la nivel occidental, ceea ce validează faptul că potenţialul pieţei nu este doar în Bucureşti şi oraşele mari“, precizează el.

UPfit este o platformă care înglobează toate nevoile de digitalizare şi automatizare pe care le poate avea o sală de fitness. Platforma este special construită pentru sălile de fitness. Compania a fost fondată de George Damian şi Alexandru Pintilie, actualul CTO al companiei, ambii având o experienţă în zona de programare. Ideea acestei platforme a venit ca urmare a experienţei avute cu cei doi cu World Class România, luând ulterior decizia de a se concentra pe acest segment. World Class a şi fost primul client al companiei în 2014, când a fost deschisă.

Peste 250 de săli de fitness din România, Ungaria, Serbia, Emiratele Arabe Unite şi SUA folosesc platforma. Pe plan local, UPfit lucrează cu World Class, 18 Gym, Stay Fit Gym şi Sweat Concept. Investiţia iniţială în platforma s-a ridicat la 400.000 euro.

Pentru acest an, George Damian estimează venituri de 850.000 euro, adică o creştere de 40% faţă de anul trecut, dar şi atingerea numărului de 300 de clienţi până la finalul anului.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet