Business sportiv

Business sportiv. Patru din zece tineri din Gen Z şi Millennials vor să participe la evenimente sportive în acest an

08.03.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Cel mai popular tip de mişcare în rândul tinerilor este alergarea, sport care a devenit tot mai popular în România.

Patru din zece tineri din Gen Z şi Millennials vor să participe la evenimente sportive în acest an, conform studiului realizat la nivel global de Strava şi The Mass Participation Pulse, realizat de Massive.

Tendinţa în creştere pentru a participa la evenimente sportive se observă însă şi pe plan local. Tot mai multe competiţii sportive au apărut în ultimii ani, nu doar dedicate profesioniştilor, dar, în special, amatorilor care doresc să facă mişcare. Evenimentele sportive de alergare sunt un exemplu în acest sens.

„Angajamentul unei persoane care îşi doreşte să participe la un eveniment sportiv reprezintă un pas important pentru a combate lipsa motivaţiei, întrucât aceasta îşi va stabili un plan de antrenamente recurente, pregătindu-se fizic şi psihic pentru competiţie. De altfel, dacă ne uităm la statisticile oferite de Strava, cel mai mare agregator online sportiv în momentul de faţă, aflăm că 90% dintre alergătorii amatori consideră că o rutină atent construită îi ajută să practice regulat acest sport“, spune Daniel Santa, directorul competiţiei Braşov Running Festival.

Studiul mai arată că alergarea reprezintă cel mai popular sport încărcat în platformele online dedicate fitnessului.

„Atletismul este un paradox în lumea sportului, deoarece, în ciuda caracterului său individual, reprezintă un sport care aduce împreună comunităţi. Am remarcat faptul că în ultimii doi ani a apărut un apetit vizibil pentru alergare în rândul românilor, iar trendul e acela de a-ţi găsi un partener de antrenament pentru creşterea motivaţiei fizice, sociale şi emoţionale. În comunicarea Braşov Running Festival avem grijă să amintim oamenilor că alergarea presupune şi o doză de „fun“, pe lângă beneficiul sănătăţii, şi îi încurajăm să se antreneze cu prietenii sau comunităţile din oraş“, a completat Daniel Santa.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet