Business sportiv

Business sportiv. Doar unu din zece români a mers constant la sala de fitness anul trecut, procentul acestora era de patru ori mai mare la începutul anului

19.01.2024, 00:06 Autor: Miruna Diaconu

Faţă de anii anteriori, interesul femeilor pentru sport a crescut, iar numărul abonatelor la sălile de fitness a crescut.

Doar unu din zece români a mers regulat la sala de fitness anul trecut, potrivit unui studiu realizat de SanoPass, furnizor de abonamente de fitness. Dacă la începutul anului trecut circa 40% din abonaţii platformei care s-au înscris la o sală de fitness în luna ianuarie au menţinut constantă frecvenţa până în luna aprilie, ulterior, procentul celor care au continuă să meargă la sala de fitness până la finalul anului a scăzut la 14%.

Cei mai mulţi dintre abonaţii platformei sunt bărbaţi, 55%, pe când femeile sunt în proporţie de 45%. Faţă de anii anteriori, interesul femeilor pentru sport a crescut. În anii anteriori, rata femeilor abonate era de doar 33%.

„Femeile din portofoliul nostru au avut o vârstă medie de 31,2 ani, în timp ce bărbaţii de 29,5 ani. Pentru anul 2024 ne propunem să atragem în activităţile sportive mai multe femei din acest segment de piaţă şi să consolidăm un portofoliu cu vârsta medie de 32 de ani. În tandem, rămâne o prioritate să inspirăm cât mai mulţi oameni să integreze în rutina lor servicii de wellness după vârsta de 30 de ani pentru a-şi păstra vitalitatea şi a preveni instalarea afecţiunilor medicale asociate cu sedentarismul şi stilul de viaţă dezordonat”, spune Andrei Vasile, fondatorul SanoPass by MedLife.

Compania, care din 2022 face parte din portofoliul MedLife, oferă soluţii flexibile pentru fiecare individ prin intermediul reţelei sale de aproape 400 de săli de fitness partenere. SanoPass numără 50.000 de membri activi.


► La nivel de sector, estimările din piaţă arată că există circa 1 milion de oameni care au abonamente la sălile de fitness.

► Piaţa locală poate creşte până la o penetrare de 10% din români care să practice sport, adică aproape de 1,9 milioane de români.

► Cea mai dezvoltată piaţă a centrelor de fitness din România se află în Bucureşti, unde se poate vorbi de o dezvoltare în proximitatea consumatorului.


La nivel de sector, estimările din piaţă arată că există circa 1 milion de oameni care au abonamente la sălile de fitness. Gradul de penetrare este unul mic comparativ cu alte ţări, însă avantajul României este acela că poate avea o rată de creştere mult mai mare faţă de alte pieţe europene. Piaţa locală poate creşte până la o penetrare de 10% din români care să practice sport, adică aproape de 1,9 milioane de români.

Spre comparaţie, circa 15% din populaţia Germaniei este activă şi are abonamente la sălile de fitness, pe când piaţa locală are un procent de trei ori mai mic, ceea ce arată slaba dezvoltare a industriei locale, dar şi potenţialul pe care îl are.

În piaţă au început să se consolideze jucători, creându-se astfel reţele la nivel naţional, însă tendinţa este încă la început, iar paşii făcuţi de operatori sunt încă mici. La nivel naţional, doar Worldclass, Stay Fit Gym şi 18 Gym au acoperire în mai multe oraşe ale ţării. În continuare, piaţa de fitness este foarte fragmentată, iar majoritatea operatorilor au doar una-două săli de fitness în administrare.

Cea mai dezvoltată piaţă a centrelor de fitness din România se află în Bucureşti, unde se poate vorbi de o dezvoltare în proximitatea consumatorului. Odată cu pandemia, această proximitate devine din ce în ce mai necesară pentru cei care îşi doresc să facă sport.

Piaţa centrelor de fitness este ţinută în spate de cinci oraşe mari, care sunt nu doar cele mai populate, ci şi cele mai dezvoltate din punct de vedere economic, anume Bucureşti (alături de Ilfov), Cluj-Napoca, Timişoara, Constanţa şi Iaşi.

În ultimii ani, oamenii au început să conştientizeze din ce în ce mai mult importanţa practicării sportului, mai ales odată cu pandemia, iar numărul abonamentelor la sălile de fitness a crescut de la an la an. Mai mult, odată cu lucratul de acasă, nevoia de a face mişcare este cu atât mai mare. Cererea tot mai mare venită din partea oamenilor pentru mişscare se vede şi în evoluţia pieţei sălilor de sport, care în ultimii ani a fost pe un trend ascendent.

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet