Business sportiv

Business sportiv. Cât de vizibile sunt federaţiile de sport? Fotbalul, handbalul şi gimnastica au fost cele mai mediatizate sporturi în luna decembrie a anului trecut

26.01.2024, 00:05 Autor: Miruna Diaconu

♦ Federaţia Română de Fotbal a fost menţionată în peste 4.000 de articole, pe când următoarea federaţie din clasament, cea de handbal, a apărut în aproape 500 de materiale.

Federaţiile române de fotbal, handbal şi gimnastică au fost cele mai mediatizate în luna decembrie a anului trecut, potrivit unui studiu al MediaTrust. Federaţia Română de Fotbal a fost menţionată în peste 4.000 de articole, cele mai multe fiind în data de 14 decembrie, când Răzvan Burleanu, preşedintele FRF, a apărut în prim-plan ca fiind principalul contracandidat al lui Aleksander Ceferin pentru postul de preşedinte al UEFA.

Hanbalul ocupă al doilea loc în clasamentul celor mai mediatizare federaţii sportive, cu aproape 500 de menţiuni în media. Federaţia a avut cea mai mare expundere mediatică în data de 6 decembrie, în contextul ultimului meci al grupei E din Campionatul Mondial de Handbal Feminin, în care România a suferit o înfrângere severă în faţa echipei din Danemarca.

Al treilea loc în clasamentul celor mai mediatizate federaţii s-a aflat Federaţia Română de Gimnastică, cu 394 de articole, cu un moment de vârf în data de 5 decembrie, când echipa feminină de gimnastică s-a calificat, pentru prima dată în ultimii 12 ani la Jocurile Olimpice, iar federaţia a apelat la donatori pentru a susţine financiar echipa, în lipsa fondurilor pentru antrenamente, bazându-se pe sponsori în ultimele luni.

Printre cele mai mediatizate se numără şi Federaţia Română de Baschet, Federaţia Română de Nataţie şi Federaţia Română de Tenis.

La polul opus, cu cele mai mică vizibilitate în media se numără Federaţia Română de Bowling, Federaţia Română de Golf, Modelismul şi Sambo, fiecare cu trei articole. Cricketul a fost subiectul a două articole, iar Mini-Fotbalul a avut o singură menţiune.

Federaţia Română de Fotbal a fost şi în trecut cea mai mediatizată federaţie, fiind singurul sport din acest clasament în jurul căruia se creează cel mai mult interes atât mediatic, cât şi practic. Federaţia Română de Fotbal are şi cei mai mulţi sportivi legitimaţi dintre toate instituţiile reprezentantive sporturilor din România.

 

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet