Business sportiv

Business sportiv. Alexandru Pop, un producător de încălţăminte pentru bărbaţi din Timişoara, a lansat o colecţie de sneakerşi cu semnătura lui Adrian Mutu

14.04.2023, 00:06 Autor: Alexandra Matei

Colecţia cuprinde 14 modele de sneakerşi şi este împărţită în trei categorii – încălţăminte elegantă, încălţăminte clasică şi încălţăminte în culorile de bază ale echipelor de fotbal din străinătate la care Adrian Mutu a jucat – Juventus Torino, Parma Calcio, Chelsea, ACF Fiorentina şi AC Ajaccio.

Alexandru Pop, fondatorul brandului de încălţăminte bărbătească Alexandru Pop Shoes pornit la Timişoara, a lansat o colecţie de sneakerşi cu semnătura lui Adrian Mutu, antrenorul echipei de fotbal Rapid şi unul dintre cele mai cunoscute nume din lumea fotbalului românesc.

„Am ajuns la Adrian Mutu printr-o cunoştinţă comună şi dorinţa de a ne asocia a fost reciprocă. Ne-am dorit să ne asociem cu o persoană care are o imagine bună în România, care să devină un brand ambasador. El a avut o implicare directă în realizarea colecţiei - de la realizarea calapodului până la detaliile produsului. Totul a fost gândit împreună. Adrian Mutu este cel mai reprezentativ personaj pentru colecţia pe care am realizat-o şi este, totodată, unul dintre cei mai cunoscuţi oameni din lumea sportului. Mai aveam posibilitatea de a alege un influencer pentru această colecţie însă, din punctul nostru de vedere, influencerii în România, pentru un astfel de business, se perimează“, a povestit Alexandru Pop.

Colecţia cuprinde 14 modele de sneakerşi şi este împărţită în trei categorii - încălţăminte elegantă, încălţăminte clasică şi încălţăminte în culorile de bază ale echipelor de fotbal din străinătate la care Adrian Mutu a jucat.

Prima parte a colecţiei include sneakerşi în culori de albastru, maro, vişiniu şi violet în degrade.

În cea de-a doua, spune el, se regăsesc sneakerşi inspiraţi din culorile echipelor Juventus Torino, Parma Calcio, Chelsea, ACF Fiorentina sau AC Ajaccio.

Ultima parte a colecţiei, mai adaugă acesta, cuprinde încălţăminte în două variante, alb şi negru, dar şi încălţăminte din piele întoarsă.

„Pentru toate aceste modele avem doar varianta de colecţie momentan şi urmează, în circa jumătate de an, să scoatem şi produse la comandă. După lansarea colecţiei, au început să vină cereri de la potenţiali clienţi din zona de B2B“, a mai spus Alexandru Pop.

Produsele vedetă ale colecţiei lansate recent sub brandul Alexandru Pop Shoes, în colaborare cu Adrian Mutu, menţionează antreprenorul, sunt sneakerşii vişinii şi cei inspiraţi din culorile echipei Juventus Torino.

Noua colecţie se vinde online sau direct din showroom-ul pe care Alexandru Pop îl are la Timişoara, iar fiecare pereche de încălţăminte are preţul unic de 1.088 de lei.

Iniţiativele producătorului de încălţăminte în zona de sport nu se opresc doar la această colecţie. Alexandru Pop spune că are în plan să dezvolte produse şi pentru echipa Rapid.

„Suntem în discuţii cu Rapid ca din campionatul următor să facem încălţăminte pentru tot lotul. Vom avea varianta vişinie de sneakerşi şi în loc de semnătura lui Adrian Mutu, aceştia vor avea stema Rapidului“, a detaliat el.

Producţia de încălţăminte este o afacere de familie, spune Alexandru Pop. El a preluat businessul de la părinţii lui, l-a rebranduit şi astăzi lucrează alături de familie, afacerea fiind la a doua generaţie.

El a terminat Facultatea de Management, însă pasiunea pentru producţia de încălţăminte a existat întotdeauna. Mai mult, adaugă antreprenorul, faptul că a crescut într-un mediu în care toate familia se ocupa cu producţia de încălţăminte a contat mult în dezvoltarea sa.

„Tatăl meu are cinci fraţi şi toţi lucrează în domeniul încălţămintei. În 2013, am creat brandul Alexandru Pop Shoes şi ne-am axat pe producţia de încălţăminte bărbătească la comandă. Facem pantofi bărbăteşti eleganţi, dar avem şi comenzi pentru încălţăminte extravagantă, precum cea din piele de crocodil.“

Pentru colecţia semnată de Adrian Mutu, Alexandru Pop plănuieşte ca în toamna acestui an să lanseze o a doua parte, o colecţie toamnă-iarnă, în care să includă pantofi şi ghete.

Anul acesta, el vrea să deschidă şi prima linie de încălţăminte pentru copii, iar anul viitor plănuieşte să se extindă la nivel naţional, cu un prim showroom în Bucureşti.

În 2022, vânzarea de încălţăminte din magazinul fizic şi prin intermediul celui online sub brandul Alexandru Pop Shoes a generat venituri de 230.000 euro.

Încălţămintea produsă la Timişoara sub brandul Alexandru Pop Shoes este listată, de asemenea, şi pe aplicaţia Custom Your Shoes, un proiect antreprenorial pornit de la zero, la începutul pandemiei de Covid-19, de către Alexandru Pop şi partenerul său de business, Alin Cojocariu.

Prin aplicaţia Custom Your Shoes, clienţii îşi pot personaliza încălţămintea făcută pe comandă, atât în magazinele fizice, cât şi atunci când cumpără din mediul online. Prin personalizarea perechilor de încălţăminte, clienţii pot schimba culoarea, modelul, tipul de piele, talpa, şireturile sau textura.

 

O campanie editorială Ziarul Financiar realizată cu susţinerea Superbet