Business Internaţional

Zmeul din uragan: James Bond, spionul care are nu doar licenţa să ucidă, ci şi licenţa să vândă

Foto

Foto

Autor: Liviu Popescu

29.11.2015, 17:00 437

“Esti un zmeu care dansează într-un uragan, domnul Bond”, aceasta este emblatica metaforă ameninţătoare pe care un personaj i-o adresează lui James Bond în cel mai recent film cu spionul britanic în rolul principal. 

Chiar dacă James Bond reuşeşte cu răbdare tipic englezească să rezolve cele mai complicate misiuni şi puzzle-uri şi se poate spune astfel că este licenţiat să şi ucidă, agentul 007 are în acelaşi timp şi licenţă să vândă, iar pentru asta multe companii au plătit sume nedivulgate în contracte de sponsorizare de lungă durată.

Gillette este un partener de lungă durată a filmelor din seria James Bond şi şi-a ascuţit din timp lamele pentru cel de al 24-lea film cu spionul britanic, despre care reprezentanţii industriei cinematografice spun că va aduce şi cele mai mari încasări. 

Cu un buget de 300 milioane de dolari, noul film este estimat să aducă încasări de peste un miliard de dolari, iar asta îl va face cel mai de succes film din serie.

“Spectre” care poate fi vizionat şi în cinematografele din România a avut deja cel mai mare succes de casă din istoria Mării Britanii. 

În centrul de dezvoltare şi inovare al Gillette din Reading, la aproximativ 50 de kilometri de Londra, de mai bine de cinci decenii sunt realizate cercetări pentru aparatele de bărbierit.

Cei aproximativ 100 de angajaţi ai centrului, oameni de ştiinţă, ingineri, tehnicieni transformă încontinuu observaţiile şi nevoile consumatorilor în idei şi noi produse, iar cele din urmă pot fi transformate în prototipuri funcţionale. Astfel, primul pas pe care reprezentanţii centrului îl fac este să studieze persoanele care se bărbieresc cu un prototip al unui apărat Gillette. În fiecare dimineaţă 80 de bărbaţi vin la centrul Gillette pentru a test aparatele. Ei fac acest lucru cinci zile pe săptămâna şi sunt plătiţi cu un contract săptămânal în valoare de 50 de lire. 

Modul în care aceştia se bărbieresc este studiat cu atenţie de angajaţii centrului care pot observa astfel cu atenţie modalitatea de bărbierit, cum ţine fiecare voluntar aparatul de bărbierit şi cu ce presiune apăsa pe apărat. 

Reprezentanţii departementelor din unitate colaborează permanent, iar cu ajutorul unor echipamente de ultima generaţie reuşesc să dezvolte constant produsele Gillette.

Cu faima de care fimele din seria James Bond se bucură în prezent, multe companii au ales să lanseze produse în piaţă şi să celebreze astfel parteneriatele cu faimosul spion britanic. 

Astfel, şi Gillette pentru a celebra parteneriatul, a decis să aducă pe piaţă seturi special create Spectre-Gillette Fusion ProGlide cu tehnologia FlexBall.

 “Sunt sigur că lui Ian Fleming i-ar fi plăcut cum arată noul James Bond”, spune Diggory Laycock, nepotul creatorului lui James Bond, prezent la un eveniment la London Movie Museum din Londra.

Alături de el a fost şi Chris Corbould, arhitectul efectelor speciale din ultimele opt filme din seria James Bond.

Laycock mai spune că de mult ori Ian Fleming se retrăgea din Londra din cazua vremii mohorâte într-o vilă în Jamaică unde îl punea la treabă în noi aventuri pe James Bond. 

Spionul britanic va fi întotdeauna un simbol al sofisticarii, el este agentul care iese dintr-o clădire în flăcări într-un Aston Martin de ultima generaţie fără să aibă nici măcar o pată pe costum. Iar pentru garderobă din cel de-al 24-lea film s-a ocupat Jany Temime, designer de costume cunoscută pentru munca sa în şi în Skyfall, precedentul film din seria James Bond dar şi pentru munca din celebrele filme Harry Potter.

 “Stilul reprezintă cultivarea aspectului personale şi ar trebui să fie asociat întotdeauna cu încrederea de sine”, spune Temime.

 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO