Business Internaţional

Wrigley nu mai poate supravietui doar cu guma de mestecat

15.09.2005, 18:30 20

Reprezentantii Wrigley au anuntat accelerarea extinderii activitatii, bazate pe productia si comercializarea de guma de mestecat, prin lansarea unei linii noi de dulciuri, relateaza Financial Times.

Cel mai mare producator de guma de mestecat, prezent pe piata de 104 ani, este nevoit sa faca fata competitiei unor branduri renumite precum Cadbury Schweppes si Hershey.

Anul trecut, Cadbury si-a extins activitatea de productie a gumei de mestecat prin intermediul achizitiei Adams. Mai mult, Bill Wrigley, directorul executiv si presedintele companiei Wrigley, a aflat de unele zvonuri negative cu privire la guma de mestecat Wrigley, pe care le lansa Cadbury pe unele piete.

Din aceste motive, conducerea companiei a considerat necesara lansarea pe o piata diferita de cea a gumei de mestecat pentru a-si spori profitul si a-si mentine pozitia.

Guma de mestecat reprezinta aproximativ 90% din castigurile companiei. Insa intentiile sale de extindere a activitatii au putut fi sesizate in momentul in care Wrigley a facut o oferta publica in valoare de 12 miliarde de dolari (9,75 de miliarde de euro), pentru achizitia Hershey in 2002.

Trustul care controleaza activitatea Hershey a interzis atunci realizarea tranzactiei. Insa anul trecut Wrigley a cumparat unele branduri ale Kraft Foods, precum bomboanele mentolate Altoids, Sugus, in schimbul a 1,5 miliarde de dolari (1,2 miliarde de euro), precum si divizia de confectii, Joyco, a companiei spaniole Agrolimen, in schimbul sumei de 260 de milioane de dolari (211,5 milioane de euro).

"Noua strategie a Wrigley se concentreaza asupra dulciurilor", a afirmat Bill Wrigley, in cadrul deschiderii centrului de productie de 45 de milioane de dolari (36,5 milioane de euro).

El crede ca firma va reusi foarte repede sa se extinda pe aceasta piata, deoarece detine unul dintre cele mai dezvoltate sisteme de distributie a produselor de larg consum.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO