Business Internaţional

VW mai face un pas spre fuziunea MAN-Scania

05.03.2007, 18:03 36

Volkswagen, cel mai mare producator de automobile al Europei, si-a marit cota detinuta in cadrul MAN pana la 29,9%, ca parte a efortului sau de a crea cel mai mare producator european de camioane impreuna cu concurentul sau suedez, Scania, scrie Bloomberg.
Producatorul auto, care si-a marit cota de la 20%, se asteapta la "sinergii importante" din partea fuziunii dintre MAN si Scania.
Volkswagen, compania care a investit cel mai mult in MAN si Scania, incearca o fuziune intre cele doua producatoare comerciale de vehicule si divizia sa de camioane mari din Brazilia pentru a fi un concurent puternic pentru DaimlerChrysler si Volvo, cele mai mari producatoare de camioane la nivel global. In ianuarie Volkswagen a respins oferta MAN pentru Scania, spunand ca favorizeaza o tranzactie "amicala".
"Aceasta demonstreaza ca sunt inca optimisti in privinta unei uniuni dintre Scania si MAN", spune Michael Tyndall, analist la Nomura Securities din Londra care a facut o recomandare de "neutru" in privinta actiunilor Volkswagen. "Ofensiva sarmului a inceput deja".
"Aceasta nu este o surpriza, era de asteptat", a declarat purtatorul de cuvant al MAN, Wieland Schmitz. "Acest lucru inseamna ca avem acum un actionar majoritar. Vom vorbi cu ei despre o posibila cooperare."
MAN a renuntat la oferta de 10,3 miliarde de euro pentru Scania, care are sediul la Soedertaelje in Suedia. Oferta a fost facuta pe 23 ianuarie si a urmat dupa refuzul Volkswagen si Investor, cel de-al doilea mare actionar al Scania. MAN a facut o prima oferta in septembrie.
Producatorii de camioane au inregistrat castiguri record pe masura ce numarul clientilor din Europa de Est a crescut. Scania a previzionat ca piata europeana a camioanelor va creste cu mai mult de o treime si va ajunge la 390.000 de vehicule in sapte ani.
Volkswagen declarase mai demult ca nu are de gand sa depaseasca pragul de 29,9 procente in privinta holdingului MAN. Producatorul auto va trebui sa lanseze o oferta de preluare daca detine mai mult de 30% din companie, conform legii germane. Christine Ritz, o purtatoare de cuvant a Volkswagen, a refuzat sa specifice numarul actiunilor MAN pe care producatorul auto le-a cumparat in timpul tranzactiei.
Stepahn Schaller, seful diviziei de vehicule comerciale a Volkswagen, a declarat ca o posibila optiune de combinare a MAN cu Scania ar insemna transferarea intregii sale divizii de camioane in noua companie. In trecut, Volkswagen declarase ca se va concentra doar asupra operatiunii care viza alianta cu producatorul brazilian de camioane.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO