Business Internaţional

Volkswagen ar putea concedia 30.000 de lucratori germani

10.09.2004, 00:00 23



Volkswagen, primul producator de automobile din Europa, ar putea disponibiliza 30.000 de locuri de munca, sau aproape o cincime din forta de munca din Germania, daca patronatul si sindicatele nu ajung la un acord cu privire la inghetarea salariilor, la sfarsitul negocierilor de saptamana viitoare, relateaza Bloomberg.



Acest numar are ca baza un "model matematic" rezultat din planul Volkswagen de diminuare a costurilor cu 30% in Germania, pe parcursul urmatorilor sapte ani, a declarat Stefan Ohletz, purtatorul de cuvant al companiei. #leadent#



Volkswagen urmareste inghetarea salariilor pe doi ani pentru a face fata conditiilor dure de pe o piata in stagnare. Compania a refuzat cererea sindicatului care viza o majorare cu 4% pe an a salariilor. Producatorul spera sa mentina 176.544 de locuri de munca in Germania si in acelasi timp sa reduca costurile cu factorul munca cu 30%, pana in 2011. Negocierile cu muncitorii vor incepe pe 15 septembrie.



Concernul vrea sa obtina economii de peste 1 miliard de euro in acest an, iar anul viitor, 3 miliarde de euro, conform Financial Times Deutschland.



"Ei (Volkswagen) fac presiuni asupra sindicatelor inainte de inceperea negocierilor, dar cifrele sunt realiste", crede Robert Heberger, analist la Merck Finck & Co. din Munchen. "Managementul de la Volkswagen ia foarte in serios planul de reducere a costurilor si sunt nevoiti sa faca acest lucru deoarece nu mai pot sa mentina productia de automobile in Germania cu salarii mai mari cu 20% decat cele ale competitorilor."



Actiunile Volkswagen au coborat in acest an cu 28%, atingand un pret de 31,82 de euro/actiune. Titlurile luate in calculul DAX au una din cele mai slabe performante ale indicelui bursier din Germania.



Bernd Pischetsrieder, directorul executiv al Volkswagen, a modificat in iulie tinta de venituri ale producatorului pentru anul 2004 datorita "slabei cereri" si a cresterii preturilor la petrol. IG Metall, al doilea sindicat ca marime din Germania, a cazut deja de acord pentru sistarea majorarilor la salarii si cresterea programului de lucru pentru muncitorii de la Siemens si cei de la Daimler Chrysler, al cincilea producator de automobile din lume.



Producatorul german de automobile doreste sa mentina numarul actual de locuri de munca din Germania, dar in conditiile in care sindicatele vor da dovada de o flexibilitate mai mare in negocieri.



IG Metall va ramane pe pozitii in legatura cu cererea de majorare cu 4% a salariilor la Volkswagen, a declarat Harmut Meine, negociatorul sef din partea sindicatului. Compania "se joaca cu temerile oamenilor in legatura cu locurile lor de munca", a mai adaugat acesta.



Vanzarile de automobile germane au scazut cu 3% in august, la 222.000 de unitati, conform asociatiei producatorilor germani de automobile, VDA. Majorarea preturilor la petrol si scaderea increderii consumatorilor, in conditiile cresterii somajului au tinut consumatorii departe de noile modele de masini.



La uzinele din Argentina si Cehia, Volkswagen are cheltuieli salariale cu pana la 80% mai mici decat cele din vestul Germaniei, conform directorului de personal, Peter Hartz. La uzina Mosel din estul Germaniei costurile similare sunt cu 20% mai mici decat in vest.



Dan.zavoianu@zf.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO