Business Internaţional

Vedete offline. Celebrităţi de la Hollywood care nu folosesc Social Media

Vedete offline. Celebrităţi de la Hollywood care nu...
10.04.2016, 08:00 454

Social Media e un monstru media. Pe net ajungi viral, pe Facebook te expui ca-ntr-o casă de sticlă transparentă, iar Instagram e jurnalul vizual al secolului XX.

Mark Zuckerberg, fondatorul Facebook zicea profetic: „Those who have nothing to hide have nothing to fear.” („Nu se tem de nimic cei ce nu ascund nimic”) Fraza lui Mark are o semnificaţie evanghelică în era noastră. În Social Media găseşti de toate, pentru toate gusturile. Poţi urmări clanul Kardashian şi pe Kim cu posteriorul ei celebru, prinzi din zbor fotografii cu Donald Trump, îl urmăreşti pe amantul modelelor Victoria's Secret şi militantul pentru protejarea speciilor şi ecologie, Leonardo DiCaprio.

Pe Twitter "ciripeşti concis" şi iniţiezi revoluţii virtuale. Puhoi de tineri ies în furnicarul din stradă pentru cauze politice, sociale, sexuale, după un apel virtual ca un "clinchet de clopoţel" emis pe reţelele de socializare.

Dar plămada lumii este paradoxul. Toată rasa umană e online, puţini sunt cei offline. Există celebrităţi de la Hollywood care îşi păstrează inimitatea neviolată, recluzivi şi înfrânaţi. Celebrităţi dintr-o specie pe cale de dipariţie în era ostentaţiei, a histrionismului şi a celor "5 minute de faimă" despre care Andy Warhol spunea că-i sunt acordate oricărui om.

Actriţa Jennifer Lawrence spune că n-o să-şi facă niciodată cont pe Twitter. Nici măcăr nu ştie să folosească telefonul. N-are treabă cu tehnologia, transmite Instyle.com.

Keira Knighley şi-a făcut un cont de Twitter, pe care l-a păstrat activ 12 ore înainte să-l dezactiveze. "Mă simţeam ca pe terenul de joacă de la şcoală, când nu eşti popular şi stai pe margine pentru că nu te bagă nimeni în seamă.", spune Keira celor de la Harper's Bazaar.

Rachel McAdams ascultă ştirile la radio. N-are televizor în casă şi nu se pricepe să scrie un email.

Sandra Bullock e lupul moralist în povestea cu Social Media: "Viaţa noastră e falsă, o reprezentăm neverosimil, mincinos" spune cu patimă jurnaliştii britanici de la The Times. Nu ar publica niciodată un selfie pe care să-l regrete apoi.

Scarlet Johansson nu e nici pe Facebook, nici pe Twitter."N-am altă treabă decât să postez chestii intime toată ziulica?", spune actriţa.

Emily Blunt se simte dinozaur aterizat în lumea ultratehnologizată când aude de Social Media. "Sunt deconectată de lume", mărturiseşte pentru Vulture.

Jennifer Garner crede că Social Media i-ar intensifica afurisita de conştiinţă a vinovăţiei ce-i stă în fire. N-ar şti ce să posteze cât să atragă vizualizări, like-uri, fani înamoraţi, obsedaţi, în fine, odraslele internetului.

Kristen Stewart e plictisită de lumea noastră. Toată lumea înşfacă un aparat de fotografiat şi e artist, toată lumea are cont de Twitter. E enervant şi prea mainstrem, crede Steward.

Kate Winslet are credinţe mai britanice, mai de salon. Social Media are un impact enorm pentru fetele tinere, pentru că toate se sulemenesc cât să placă voyeuriştilor care pândesc poze cu nubile, zice Kate. Consecinţa tragică? Fetele au tulburări de alimentaţie, devin bulimice şi anorexice. Sângele lui Kate Winslet se îngroaşă în vene când aude de Social Media. Să nu sufli o vorbă de reţele în casa actriţei, că îi sare ţandăra.

Jennifer Aniston e stresată, suduie de anxietate. Să se mai lege la cap şi cu cont pe Twitter? Sfinte, apără-ne şi păzeşte-ne de ispita de a posta. Jennifer se întristează amarnic când vede tinerii cu privirea ţintuită-n smartphone-uri, Iphone-uri, tablete şi alte gadget-uri pe care ea nu le-a pomenit când era adolescentă.

Julia Roberts face o metaforă: Social Media e ca vata de zahăr pe băţ. O vezi în parc, ţi se scurg privirile şi saliva după vată, apoi la final, după ce ai înghiţit şuviţe de vată pe nerăsuflate, ai degete lipicioase şi plăcerea a durat doar o clipită.

George şi Amal Clooney se tem că ar putea să posteze vreo inepţie şi apoi să regrete. Plus că îşi sunt de ajuns unul altuia, aşa sexy şi abstinenţi de la fălirea pe reţele de socializare. Pe clanţa porţii casei lor e agăţat semnul de "Do not disturb" („Nu deranjaţi!”).

Brad Pitt şi Angelina Jolie cred că această planetă e înfricoşătoare. Damnată, poate. Jolie e "old-school". Bradgelina, cum a fost numit cuplul Brad şi Angelina chiar de, ce să vezi, internauţii de pe Social Media, au angajat o echipă care să monitorizeze ce site-uri accesează droaia lor de copii simpatici.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO