Business Internaţional

Vanzarile Danone au crescut in primul trimestru datorita diviziei de produse pentru copii

15.04.2008, 20:11 19

Vanzarile Danone au crescut in primul trimestru cu 18,7%, la 3,76 miliarde de euro, iar grupul alimentar francez si-a reafirmat obiectivele stabilite pentru acest an in privinta majorarii veniturilor si a profiturilor.
Cresterea vanzarilor a fost alimentata de divizia pentru produse nutritionale destinate copiilor mici, in urma preluarii, anul trecut, a companiei olandeze Numico.
Pentru acest an Danone anticipeaza majorarea cu 8-10% a vanzarilor si o crestere de cel putin 15% a profitului pe actiune.
"Pe baza performantelor din primele trei luni, avem incredere ca putem indeplini obiectivele pe anul 2008 referitoare la vanzari si profituri", a declarat presedintele si directorul executiv al grupului, Franck Riboud. Danone, prezent si in Romania, este unul dintre cele mai mari grupuri din lume in domeniul alimentar si cel mai mare producator de lactate si apa imbuteliata.
In luna februarie Danone si-a revizuit in crestere obiectivele financiare pe acest an, dupa ce a anuntat cresterea de peste trei ori a profitului net aferent anului trecut, la 4,18 miliarde de euro, in urma unui castig de 3,1 miliarde de euro din vanzarea diviziei de biscuiti.
Actiunile Danone au incheiat tranzactiile de vineri in scadere cu 1,2%, la 55,32 euro pe unitate, conferind grupului o capitalizare de piata de circa 28 de miliarde de euro.
Grupul francez este prezent pe piata romaneasca din 1996 si a realizat investitii de aproximativ 30 de milioane de euro, avand circa 600 de angajati.
Danone detine o cota de piata de 50% in domeniul produselor lactate proaspete, oferta incluzand mai multe sortimente de iaurt si smantana, potrivit reprezentantilor companiei. Grupul mai este prezent in Romania si pe segmentul de biscuiti, dupa lansarea unei game produse de compania franceza in Europa Centrala.
Compania a anticipat, la inceputul lunii martie, ca va inregistra in acest an o crestere de 20% a cifrei de afaceri, ritm similar cu cel de anul trecut, iar firma a programat pentru 2008 investitii de circa cinci milioane de euro.
In 2007, afacerile Danone Romania au avansat cu 20%, la aproximativ 370 de milioane de lei (110 milioane de euro).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO