Business Internaţional

Unilever cauta sa calmeze teama investitorilor

24.08.2004, 00:00 25



Compania Unilever a trebuit sa asigure din nou investitorii ca refuzul sau de a renunta la previziunile asupra profitului pe 2004, in ciuda vanzarilor slabe inregistrate pana in prezent, nu va cauza pagube marcilor sale, informeaza Financial Times.



Grupul anglo-german de alimente, detergenti si produse de toaleta a afirmat luna trecuta ca inca asteapta o crestere a castigurilor per actiune, chiar daca vanzarile la marcile sale principale au inregistrat o stagnare in al doilea trimestru.



In orice caz, membrii ai comunitatii financiare se tem ca Unilever va continua sa cheltuie prea putin pentru publicitate, periclitand succesul brandurilor sale.



La intalnirea actionarilor din aceasta luna, Unilever a anuntat ca investitia totala in marcile sale, incepand de la ceaiul Lipton si pana la samponul Sunsilk, a ramas competitiva.



Magdalene Miller, director de investitii la Standard Life si unul dintre actionarii Unilever, a fost, de asemenea, ingrijorata cu privire la investitia in marcile companiei. Ea a considerat ca mai erau inca 50% sanse ca Unilever sa renunte la tintirea castigurilor pe anul acesta.



Andrew Wood, analist la Sanford C Bernstein, a afirmat dupa ce a vazut rezultatele celui de-al doilea trimestru, ca investitorii ar putea rasufla linistiti daca Unilever ar avertiza in legatura cu evolutia profitului, in loc sa persiste "in a cauza probleme importante afacerii, prin investitii prea mici in publicitate si promotii".



Unilever a declarat ca a fost fortat sa devieze bani in oferte de genul "cumperi-unul-primesti-altul-gratis" si in alte cheltuieli de acelasi fel in interiorul magazinelor, care nu sunt socotite ca investitii pentru publicitate si promotii, ci scazute din vanzari.



Acest lucru se datoreaza intr- anumita masura si razboiului preturilor initiat de Procter & Gamble pe piata prafurilor de curatat din India. Unilever mentioneaza si concurenta puternica din domeniul produselor pentru curatare si ingrijire casnica din Franta, Germania si Olanda.



Niall Fitzgerald, co-presedinte al Unilever, considera ca tinta profitului poate fi atinsa "fara nici un fel de angajament asupra sanatatii pe termen lung a afacerii".



In cazul in care Unilever reuseste sa atinga tinta profitului, ar putea sa rateze un alt tel care se regaseste in asa-numitul "Calea catre progres", un plan de restructurare pe cinci ani si o promisiune care vizeaza cresterea proportiei in vanzari reiesite din publicitate si promotii cu 2% pana la sfarsitul lui 2004.



Howard Green, seful Unilever in relatiile cu investitorii, a afirmat ca ar fi indicat sa se adopte o pozitie mai degraba "pragmatica" decat "dogmatica", in ceea ce priveste atingerea targetului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO