Business Internaţional

Uncle Ben vrea sa faca asiatici din francezi

06.08.2003, 00:00 19



Compania de produse alimentare Uncle Ben a lansat o vasta ofensiva in Franta pentru a relansa consumul de orez, care pierde tot mai mult din viteza. Uncle Ben are o cifra de afaceri de 65 de milioane de euro si este detinuta de Masterfoods, filiala franceza a lui Mars.



In aceasta lupta, Uncle Ben va lansa pe piata noi retete de orez, dar si mai multe tipuri de sosuri care sa fie pe placul francezilor si asiaticilor. Pentru a-si face cunoscute produsele, o importanta campanie publicitara cu afise si spoturi TV va fi demarata in septembrie.



"Trebuie sa readucem familiilor pofta de a manca si de a gati orez," a explicat Cecile Le Coutance, director de marketing la Uncle Ben. Fiecare francez consuma anual 15 kilograme de cartofi si 5,1 kilograme de paste. Dar cantitatea de orez consumata este de 2,3 kilograme. Cifra de afaceri in cazul orezului nu depaseste 250 de milioane de euro. Orezul traditional insumeaza 140 de milioane de euro, iar cel parfumat 107 milioane de euro, pentru o piata de desfacere de 106.000 tone.



Introdus in Europa in timpul Evului Mediu, orezul a fost cultivat in Franta pentru a asana mlastinile. Dar orezul sufera din cauza unei imagini mai putin agreabile, intrucat se considera ca ingrasa. Din contra, pastele si-au castigat de cinci - zece ani o imagine nobila devenind feluri de mancare de sine statatoare si au navigat pe valul bucatariilor din sudul Frantei minutios dirijate de marci dinamice precum Barilla. Astfel, pastele au o rata de penetrare de 96% pe mesele francezilor, in timp ce orezul stagneaza la 87%. Chiar daca francezii declara ca mananca orez de doua sau trei ori pe saptamana, "in realitate, consumul este mult mai mic," a apreciat Cecile Le Coutance.



Obiectivul consta deci in a face piata sa progreseze facand din portiile de orez mancaruri de sine statatoare. Pentru a face acest lucru, cei de la Uncle Ben mizeaza pe inovatia si pe noile recomandari ale dieteticienilor care promoveaza legumele si fructele in detrimentul carnii.



Primele eforturi de relansare au inceput deja sa dea roade. Uncle Ben a depasit in Franta o cota de piata de 25% si a trecut in fata celor de la Taureau Aile (19,7%) si Lustucru (16,2%).

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO