Business Internaţional

Un retailer de fashion din Asia ameninţă supremaţia Zara pe plan mondial

Un retailer de fashion din Asia ameninţă supremaţia...

Autor: Cătălina Butan

13.04.2014, 13:24 3675

Un retailer de fashion din Asia şi-a propus să devină în şase ani liderul pieţei de profil, surclasând giganţi europeni ca Zara sau americani ca Gap, scrie Wall Street Journal în ediţia online.

Fast Retailing, care operează reţeaua de magazine Uniqlo, este în prezent cel mai important jucător din Asia, administrând 853 de magazine în Japonia

O prioritate pentru acţionarii Fast Retailing este creşterea vânzărilor şi a numărului de magazine din exteriorul pieţei japoneze, care a fost motorul de expansiune al retailului până în prezent. Magazine Uniqlo din Japonia au generat 60% din cifra de afaceri a Fast Retailing de 11,2 miliarde de dolari în 2013. Esenţiale însă pentru succesul internaţional al retailerului sunt pieţele din China şi SUA.

“Profiturile scad în magazine locale Uniqlo, ceea ce ridică întrebări dacă operaţiunile internaţionale ale grupului pot susţine profitabilitatea lanţului de magazine”, a spus Taketo Yamate, analist la Credit Suisse.

În ultimul trimestru al anului trecut, profitul operaţional al unităţilor din afara Japoniei s-a dublat aproape, iar cifra de afaceri a crescut cu 77%, peste aşteptările analiştilor. Compania intenţionează să deschidă în perioada următoare 66 de unităţi, pentru a ajunge la 512.

Yamate se aşteaptă ca profitul operaţional al unităţilor de peste ocean să se dubleze în acest an fiscal, care se va încheia în august, iar pentru magazinele din Japonia estimează o creştere a profitului de 3,5%.

Provocarea pentru Fast Retailing este însă piaţa din SUA. Producătorul lansează mai multe mărimi pentru hainele comercializate peste ocean pentru a satisface cererea diversă de pe piaţa americană. Recent, japonezii au încheiat un parteneriat cu rapperul american Pharell Williams pentru a creşte în popularitate. De asemenenea, compania intenţionează să-şi extindă centrul de design în New York.

Fast Retailing are în prezent 17 magazine în SUA şi plănuieşte să deschidă anual între 20 şi 30 de magazine pentru a ajunge astfel la 100 de unităţi în următorii ani.

Vestea extinderii accelerate a retailerului pe piaţa americană  a dus la apariţia speculaţiilor că Fast Retailing va trebui să achiziţioneze un rival pentru a-şi atinge obiectivul - o cifră de afaceri anuală de 50 miliarde de dolari în 2020 – şi pentru a depăşi liderul curent, brandul Zara, parte a retailerului spaniol de fashion Inditex. Potrivit unor informaţii de pe piaţă, Fast Retailing a încercat să achiziţioneze lanţul american de magazine de modă J.Crew Group cu 5 miliarde de dolari, însă tranzacţia nu a avut loc.

Pe piaţa chineză, japonezii se extind puternic şi îşi propun să deschidă până la 100 de unităţi anual pentru a ajunge la 1.000 de magazine peste 10 ani.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO