Caută doar în titlu
Business Internaţional

Un producător auto aruncă prosopul: Sud-coreenii de la Ssangyong Motor îşi anunţă falimentul

Producătorul auto sud-coreean Ssangyong Motor a depus cererea de intrare în faliment, după ce nu a reuşit să plătească o serie de datorii către creditori, într-o mutare despre care analiştii spun că ar transmite improbabilitatea ca guvernul ţării să salveze şi companiile afectate de pandemie care sunt deţinute de investitori străini, potrivit FT.

Ssangyong, controlat în proporţie de 75% de indienii de la Mahindra & Mahindra, a depus cererea de intrare în faliment şi a lansat un avertisment cu privire la o serie de perturbări masive la nivelul operaţiunilor, în contextul în care compania a intrat în incapacitate de plată pentru rate şi dobânzi în valoare totală de circa 54,4 milioane de dolari.

Seulul a lansat ajutoare financiare fără precedent pentru a atenua lovitura cauzată de pandemie, care au inclus şi sprijin direct pentru grupurile industriale afectate, însă analiştii sunt de părere că guvernul sud-coreean nu va sări şi în ajutorul companiilor controlate de investitori străini.

Oficialii sunt îngrijoraţi că salvarea Ssangyong ar trimite un semnal greşit în piaţă, chiar dacă ar salva locuri de muncă.

„Dacă guvernul salvează Ssangyong, General Motors Coreea sau Renault Samsung ar putea cere sprijin financiar suplimentar. Guvernul nu poate salva pe toată lumea”, a declarat Lee Hang-koo, consilier în cadrul Automotive Technology Institute din Coreea de Sud.

Totuşi, ministrul pentru Comerţ al ţării a declarat că guvernul va acorda un oarecare ajutor financiar pentru a susţine furnizorii de componente ai Ssangyong.

În 2018, Banca Coreeană de Dezvoltare deţinută de stat a oferit o linie de salvare de 750 de milioane de euro companiei General Motors Coreea, în schimbul promisiunii semnate că grupul american va rămâne în ţară pentru încă 10 ani. Cu toate acestea, GM Coreea şi-a redus treptat producţia din fabricile sud-coreene în ultimii 10 ani.

Indienii de la Mahindra, unii dintre cei mai mari producători auto din lume, au cumpărat Ssangyong în urmă cu zece ani, când producătorul se afla în pragul insolvenţei. Cu toate acestea, indienii nu au reuşit să aşeze compania pe calea profitabilităţii şi caută un cumpărător încă din luna iunie.

Conform legislaţiei americane de protecţia în faţa falimentului, Ssangyong va avea trei luni la dispoziţie să încheie un acord cu un potenţial cumpărător sau să negocieze un plan de restructurare şi reorganizare cu creditorii.

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.