LIVE: VIDEOCONFERINŢA ZF - ECONOMIA VERDE. Provocările transportului verde. Cum vom putea transporta mărfurile şi oamenii cu emisii de carbon zero?
Business Internaţional

Un nou motiv de panică dat de inflaţie: se va scumpi berea. În Europa, cea mai ieftină bere este în Belgrad, Varşovia, Sofia, Praga, Madrid şi Bucureşti

„În industria berii, nu creşti preţurile decât dacă alţii o fac, sau vei fi prea scump pe fondul competiţiei“, explică un veteran al pieţei. Unii analişti spun că de acum încolo majorările de preţuri sunt inevitabile.

Producţia de vin, bere şi băuturi alcoolice devine din ce în ce mai costisitoare, scrie The Wall Street Journal. Unii producători spun că absorb costurile mai mari deocamdată, iar preţurile băuturilor alcoolice înregistrează creşteri mai modeste decât cele ale altor bunuri de larg consum. Însă acest lucru s-ar putea să nu dureze, avertizează analiştii.

Costurile legate de ambalajele din carton, aluminiu pentru cutiile de bere, etichete, transport şi energie urcă, tendinţa fiind parte a unei creşteri generale a inflaţiei care afectează multe industrii din lumea dezvoltată pe măsură ce economiile îşi revin de pe urma restricţiilor.

Mulţi economişti spun că această creştere a inflaţiei va fi temporară, însă companiile şi consumatorii o resimt din plin. Producătorii de băuturi se confruntă cu aproximativ aceleaşi presiuni legate de costuri ca majoritatea companiilor, incluzând preţuri mai mari cu energia şi transportul.

Deocamdată, aceste presiuni nu au fost transmise mai departe, către consumatori. În SUA, preţurile băuturilor alcoolice au înregistrat creşteri sub cele ale altor produse, iar datele din zona euro arată de asemenea că majorările din sector se situează sub cele din alte segmente ale economiei.

„În industria berii, nu creşti preţurile decât dacă alţii o fac sau vei fi prea scump pe fondul competiţiei“, arată Mitch Steele, cofondator al New Realm Brewing din Atlanta.

Giganţii industriei au fost mai protejaţi, spun unele companii şi analişti, având în vedere că aceştia şi-au încheiat contracte la anumite preţuri cu furnizorii şi adesea se protejează în faţa unor costuri legate de materii prime.

Un purtător de cuvânt al Anheuser-Busch InBev, cel mai mare producător de bere din lume, spune că actualul mediu inflaţionist va fi luat în considerare în stabilirea preţurilor, dar contractele de hedging îi oferă timp să reacţioneze.

CFO-ul producătorului danez de bere Carlsberg, Heine Dalsgaard, spune că acesta se confruntă cu costuri mai mari legate de aluminiu, orz şi ambalaje în special, dar este bine protejat în acest an şi va proceda la fel în 2022.

Lucrurile s-ar putea schimba însă în industria berii, spun analiştii. „Producătorii nu vor resimţi dificultăţi semnificative până în prima jumătate a anului viitor“, potrivit lui Trevor Stirling, analist la Bernstein, care spune că majorările de preţuri pentru consumatori sunt inevitabile.

 

Etichete: bere,inflatie,scumpire

AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.