Caută doar în titlu
Business Internaţional

Un fost angajat Facebook dă cărţile pe faţă: În companie totul este despre like-uri, nu despre logică

Patrick Shyu, un fost inginer software al companiei Facebook a postat recent pe canalul său un clip intitulat „O zi din viaţa unui inginer software al Facebook”. Materialul scoate la lumină defectele culturii acestei companii în cadrul careia orice idee sau proiect sunt abordate în funcţie de numărul de aprecieri virtuale pe care le adună şi nu de logica acestora, scrie CNBC.

Clipul lui Shyu nu prezintă în niciun caz modul în care se desfăşoară o zi obişnuită a unui inginer software al Facebook, ci este mai degrabă un memento al zilei în care acesta a fost dat afară. În videoclip el întâlneşte cu unul dintre reprezentanţii departamentului de resurse umane, care îl concediază pentru că inginerul era proprietarul unui canal de YouTube.

După concediere, Patrick Shyu a lansat un atac la adresa companiei Facebook, postând pe canalul său care a adunat peste 500.000 de abonaţi, şase videoclipuri în care critică cultura companiei şi oferă detalii privind conjuctura concedierii sale.

„Ştiu că toată lumea este şocată. Într-un astfel de moment, simt că tot ce putem face e să luăm o pauză şi să mulţumim sponsorului nostru”, a spus Shyu, imediat înainte ca în cadrul videoclipului să fie lansată o reclamă.

Patrick Shyu a început să lucreze pentru Facebook începând cu mai 2018, după ce a ocupat un post similar timp de patru ani la Google, arată datele de pe profilul său de LinkedIn. În perioada în care a fost angajat al Google el a lucrat în San Bruno, California, acolo unde îşi are sediul YouTube.

Foarte multe dintre videoclipurile lui Shyu oferă abonaţilor insights-uri privind viaţa şi cariera unui dezvoltator software. Videoclipurile fostului angajat Facebook reuşesc să strâgă un număr important de vizualizări care variază de la câteva sute de mii la peste un milion, mai relatează CNBC.

În ciuda faptului că şi-a pierdut locul de muncă Patrick Shyu rămâne optimist. Într-un videoclip intitulat „How much I make on 1.000.000 YouTube views(after getting fired from Facebook)”, acesta susţine că ar putea câştiga peste 500.000 de dolari prin intermediul acestei platforme.

„E chiar amuzant că fac mai mulţi bani din YouTube decât făceam atunci când lucram pentru Google sau Facebook”, a spus acesta.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.