Business Internaţional

Un altfel de parc de distracţii: locul unde copii se pot juca “de-a adulţii”. GALERIE FOTO

KidZania

KidZania

Autor: Luciana Georgescu

10.08.2014, 14:33 1221

Un antreprenor mexican în vârstă de 50 de ani a creat KidZania, un parc tematic unde copiii se pot juca “de-a adulţii”, adică pot avea propriile lor slujbe şi pot decide singuri cum vor să-şi cheltuiască banii în oraşele în miniatură din interiorul parcului de distracţii, scrie Financial Times.

Xavier Lopez Ancona a fondat KidZania în 1999, iar până în prezent a deschis 16 unităţi în întreaga lume, iar alte 11 sunt în faza de construcţie, printre care şi una în Londra. Lopez şi-a dorit să creeze o “republică” condusă de copii, din moment ce ei reprezintă 65% din totalul de 35 de milioane de vizitatori ai parcurilor KidZania.

Conceptul parcurilor este simplu. Fiecare unitate KidZania este un oraş în miniatură pentru copii. Intrarea în parc se face printr-un terminal de aeroport, unde vizitatorii trebuie să prezinte un paşaport. Odată intraţi în parc, copii îşi pot alege unde vor să lucreze, urmând să primească salarii în moneda proprie a orăşelului, KidZo, iar banii pot fi cheltuiţi tot în interiorul parcului.

KidZania are şi propriul argou - “kai” înlocuieşte “bună ziua”, “zanks” este echivalentul lui “mulţumesc”, iar “Z-U” îi ţine locul expresiei “la revedere”. În plus, personalul le transmite tutoror vizitatorilor “o zi cât mai productivă”.

Slujbele puse la dispoziţia copiilor sunt variate. Ei pot lucra în service-uri de telefonie mobilă, pot prepara tortilla sau îngheţată, construi motociclete, filma emisiuni, pot deveni pompieri, poştaşi, medici sau multe alte meserii întâlnite în viaţa de zi cu zi.

Toţi vizitatorii primesc la intrare un cec, care poate fi schimbat în KidZo în interiorul parcului, însă pot câştiga mai mulţi bani dacă se hotărăsc să-şi ia o slujbă. În plus, oaspeţii îşi pot deschide un cont bancar, de unde vor primi un card de debit, care poate fi folosit ulterior la bancomatele KidZania, exact ca în viaţa reală.

“Îmi iubesc slujba şi iubesc produsul pe care l-am creat. Marjele de profit sunt de 20-30%, iar în 3-5 ani estimez ca rata de rentabilitate să fie peste media industriei”, a declarat Lopez. “Este o afacere bună, care merge bine”.

Lopez s-a născut în Mexic în 1964. Tatăl său a avut câteva afaceri, cele mai multe dintre ele în industria alimentară, iar mama antreprenorului a fost casnică. În prezent Lopez nu este căsătorit şi nu are copii.

El a precizat că nu plănuit niciodată să devină antreprenor. Lopez a urmat o facultate de administrare a afacerilor, iar apoi s-a  înscris la MBA la Kellogg School of  Management, Universitatea NorthWestern, Illinois.

“KidZania este un exemplu bun pentru Mexic. Ţara are nevoie de antreprenori, care să creeze mai multe branduri mexicane”, a spus Lopez.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO