Business Internaţional

UE are nevoie de un „ţar“ pentru restructurarea industriei auto

UE are nevoie de un „ţar“ pentru restructurarea industriei auto

Foto Shutterstock

Autor: Bogdan Cojocaru

19.07.2012, 00:04 546

Situaţia constructorilor auto din Europa va continua să fie extrem de dificilă şi de aceea mai multe uzine va trebui închise, avertizează analiştii băncii Credit Suisse, care consideră că Uniunea Europeană ar trebui să înfiinţeze o structură care să coordoneze restructurarea la nivel general a industriei, scrie CNBC.

Din cauza competiţiei acerbe de pe piaţa auto europeană, în prezent aproape 60% din vânzările de maşini se fac în pierdere, spun analiştii. "Sunt prea multe branduri în Europa care concurează la preţuri iraţionale", a afirmat Arndt Elling­horst, şeful diviziei de cercetare auto a băncii elveţiene. Ex­pertul apreciază că reducerea capacităţii de producţie este doar una din soluţiile rezolvării problemelor industriei auto eu­ropene. Un alt răspuns ar fi numirea unui "ţar" al industriei auto care să coor­doneze restructurarea produ­că­torilor auto din UE.

Ellinghorst dă exemplul revenirii industriei auto din SUA după ce coloşii General Motors şi Chrysler au cerut în urmă cu trei ani protecţie sub legea falimentului, iar admi­nistraţia preşedintelui Barack Obama a decis să intervină în salvarea lor. Constructorul auto francez Peugeot a anunţat săptămâna trecută că trebuie să închidă o uzină şi să elimine 8.000 de lo­curi de muncă în Franţa, ceea ce a trimis unde de şoc în socie­tetea franceză şi a subliniat declinul în competitivitatea ţării.

Declinul este scos în evidenţă şi de ascensiunea uluitoare pe care Volkswagen o are pe piaţa franceză în dauna Renault şi Peugeot, cel mai evident semn al triumfului constructorului auto german fiind deschiderea unui showroom pe bulevardul Champs Elysees din Paris, teritoriu aflat până acum sub controlul celor doi producători locali, notează Bloomberg.

Cota de piaţă a VW în Franţa a crescut în primul semestru la 13,5%, de la 11,9% în perioada corespunzătoare a anului trecut, în timp ce Peugeot şi Renault au pierdut câte 1,5 puncte procentuale, potrivit datelor Asociaţiei Construc­torilor Francezi de Automobile. Cu cea mai mare profita­bilitate din industria auto europeană, VW se finanţează mai ieftin decât majoritatea rivalilor, avantajul fiind resimţit în ofertele propuse clienţilor, inclusiv celor din Franţa.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO