Business Internaţional

Turismul bulgar are multe fete, dar impulsioneaza economia

15.11.2004, 00:00 17



Veniturile din turism au impulsionat economia Bulgariei, deficitul de cont curent pentru primele opt luni ale lui 2004 reducandu-se la 2,8% din produsul intern brut, fata de 4,3% din PIB anul trecut, informeaza Sofia Echo.



Stirea nu a uimit pe nimeni, deoarece bulgarii nu aveau nici o indoiala ca sezonul turistic bun a adus venituri substantiale. Bulgarii care lucreaza peste hotare au contribuit si ei la imbunatatitea contului financiar, cesterea transferurilor curente nete fiind de 50%, acest lucru contribuind si el la micsorarea deficitului de cont curent.





Atractiile Bulgariei sunt statiunile de schi



In ceea ce priveste interesul strainilor pentru industria turistica locala si pentru industria imobiliara strans legata de aceasta, au fost inregistrate noi recorduri. Bulgaria este o regiune atractiva pentru investitorii irlandezi in imobiliare, precizeaza un raport al ziarului irlandez Sunday Business Post.



Atata timp cat tara este un loc infloritor pentru turismul de schi, se pune accent, in mod deosebit, pe statiunile celebre pentru practicarea sporturilor de iarna, cum sunt Borovets, Pamporovo si Bansko. In afara de acestea, exista si locuri mai putin cunoscute in muntii Pila, Pirin, Rhodope sau Vitosha, care au un potential ridicat pentru dezvoltarea unor centre de schi atractive.





Dezvoltarea infrastructurii atrage turisti



Dezvoltarea infrastructurii in aceste zone a transformat Bulgaria intr-o destinatie atractiva pentru investitiile in turism.



Statiunea Bansko va fi prezenta la expozitia de turism World Travel Market (WTM), care a avut loc la Londra intre 8 si 11 noiembrie, in acest an. In acest scop, a fpst lansata o editie speciala in limba engleza a revistei "Tourism and Recreation", care va promova atractiile turistice locale, avantajele sezonului de schi in muntii Pirin si varietatea posibilitatilor de petrecere a vacantei. Aceasta este singura revista bulgara de turism care este expediata catre centrele de presa a 15 expozitii turistice. Tot pentru expozitia de la Londra a fost tiparita si pusa in circulatie o brosura cu statiunile turistice de iarna, editata in limba engleza.



Operatorii turistici din zona si oficialii municipali afirma ca statiunea de schi Bansko a fost deja prezentata cu succes la prima expozitie Rhodopes Travel Market, care a avut loc anul acesta la Smolyan, sub moto-ul "Muntii Bulgariei: Ospitalitate pentru Patru Sezoane". Plajele si partiile de schi nu sunt singurele atractii turistice ale Bulgariei.





Turismul de afaceri ar putea fi salvarea



Operatorul turistic bulgar Plovdiv Fair a anuntat un profit de 2,3 milioane de leva pentru perioada ianuarie-septembrie 2004, fata de aceeasi perioada a anului 2003. Anuntand aceste date, directorul executiv al societatii, Yordan Radev a reamintit potentialul Bulgariei de a dezvolta turismul de afaceri.



Plovdiv Fair s-a alaturat Asociatiei Internationale a Congreselor si Conventiilor (ICCA), cu sediul in Amsterdam. ICCA are 600 de membri din 80 de state. Bulgaria este reprezentata in ICCA de catre Biroul Bulgar pentru Conventii si Vizitatori (BCVB), care este o organizatie menita sa promoveze Bulgaria ca o destinatie atractiva pentru turismul de afaceri. BCVB grupeaza 38 de companii care opereaza in sectorul turistic, printre care si Plovdiv Fair.



O alta atractie a turismului bulgar este vanatoarea, dar interesul pentru aceasta activitate a scazut.





Din cauza braconajului turismul de vanatoare are de suferit



Veniturile din turismul de vanatoare din Bulgaria au scazut, din cauza disparitiei vanatului, care este masacrat de braconieri si de pradatorii in numar din ce in ce mai mare. Aceste precizari au fost facute de catre directorul Administratiei Nationale a Padurilor (NFA). Aproximativ 1,176 milioane de euro au fost colectati in 2003 din plata trofeelor de vanatoare. In ciuda acestei cresteri de 14.000 de euro fata de anul precedent, situatia turismului de vanatoare este precara, tinand cont ca, in urma cu 15 ani, Bulgaria obtinea venituri cuprinse intre 100.000 si 300.000 de dolari doar din una dintre rezervatiile sale de vanatoare. Motivul acestui declin este lipsa fondurilor necesare pentru mentinerea si cresterea populatiilor de vanat, precum si lipsa personalului calificat care sa se ocupe de zonele de vanatoare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO