Business Internaţional

Toyota ii bate pe americani la ei acasa

Toyota ii bate pe americani la ei acasa
05.10.2006, 18:28 19

Vanzarile diviziei americane a Toyota au crescut cu 25% in cursul lunii septembrie datorita cererii mari pentru automobilele cu consum redus de combustibili, fapt care le-a permis producatorilor japonezi si coreeni sa-si majoreze cota de piata pentru a 14-a luna consecutiv, scrie Bloomberg.
Toyota, al doilea producator de automobile ca marime din lume, a raportat cea mai mare majorare procentuala a vanzarilor din ultimele 17 luni. Companiile asiatice au inregistrat o crestere medie a vanzarilor de 6,4%, la 540.119 automobile si camioane, controland in prezent 39,9% din piata americana de profil.
Un succes pe piata a fost Toyota City, camioneta cu dimensiuni reduse, ale carei vanzari au crescut cu 35% fata de anul trecut, rezultat precedat de incasarile pentru camioneta de mari dimenisuni Tundra, care s-au majorat cu 74%.
Cota de piata a producatorului japonez a crescut cu 3,1%, la 16,5%. Valoarea actiunilor Toyota a crescut marti cu 1,4%, la 6.570 de yeni, la bursa din Tokio, in timp ce actiunile Nissan s-au depreciat cu 0,7%, la 1.323 de yeni. Actiunile Honda au scazut cu 1%, fiind tranzactionate cu 4.050 de yeni.
"Succesul de care s-a bucurat Toyota pe parcursul ultimelor cateva luni este de-a dreptul fenomenal", a spus David Hilton, senior manager in cadrul companiei de consultanta Gemini Cap. "Se pare ca nimic nu ii poate opri", a adaugat el.
Toyota, producatorul hibridului Prius,
s-a plasat in acest an pe locul trei din topul celor mai vandute branduri auto, dupa ce a depasit dupa volumul incasarilor pe DaimlerChrysler timp de sase luni consecutiv. GM, Ford si divizia Chrysler din cadrul concernului DaimlerChrysler au avut un an greu din cauza majorarii preturilor la combustibili si scaderii cererii pentru camionete, SUV-uri si minivanuri.
Cota de piata a constructorilor asiatici de automobile a crescut cu 1,7% peste 38,2%, cat a fost anul trecut, conform datelor oferite de departamentul de cercetari de piata a companiei Honda, care in prezent este a cincea dupa volumul vanzarilor pe teritoriul SUA, inregistrand in acest an o scadere de 4,1%.
Incasarile Nissan au scazut cu 5,6%, in timp ce vanzarile Hyundai s-au redus cu 13%, marcand primul declin al companiei din ultimii doi ani.
La nivelul intregii industrii, vanzarile de autoturisme au crescut cu 1,9% din septembrie 2005, la 1,35 de milioane de automobile si camioane. Al doilea jucator de pe piata americana ca marime, Ford, a inregistrat o crestere de 4,6%. Incasarile au scazut insa pentru liderul pietei, GM, cu 3,1%, cat si pentru DaimlerChrysler, cu 2,3%.
Vanzarile Toyota pe teritoriul Statelor Unite au totalizat 222.950 de unitati, de cea mai mare popularitate bucurandu-se modele mai mici Corolla, Yaris, Scion sau hibridul Prius.
Numarul de masini vandute de Honda a scazut la 116.226 de unitati, involutie marcata de scaderea cererii pentru modelele Accord, Civic si Element. "Din punctul de vedere al stocurilor suntem dependenti de vanzarile modelului Civic", a spus David Iida, purtatorul de cuvant al diviziei americane Honda, cu sediul la Detroit.
El a mai spus ca indisponibilitatea unui numar suficient de motoare cu patru cilindri pentru Accord a limitat considerabil vanzarile acestui model.
Vanzarile Nissan au avut un trend negativ pentru a 11-a oara in ultimele 12 luni, scazand cu 25% in cazul sedanului Altima si cu 12% pentru brandul de automobile mici Sentra.
Insa constructorul a anuntat ca va schimba modelele de pe piata cu versiuni mai noi in cursul lunii viitoare.
Grupul japonez Nissan, cu sediul la Tokio, a vandut in luna septembrie 88.340 de unitati in SUA .
Consumatorii inca sunt atrasi de alternativa automobilelor cu consum redus precum sunt modelele Versa, Murano si Frontier, a spus directorul de vanzari al Nissan in Statele Unite, Brad Bradshaw.
"Scaderea recenta a preturilor la combustibili nu a dus la modificarea preferintelor consumatorilor", a adaugat el.
Cota de piata a Nissan a scazut cu 0,5%, la 6,5%.
Prezenta producatorului coreean Hyundai pe piata americana a slabit in luna septembrie din cauza micsorarii cererii pentru modelele Accent, Elantra si Sonata, fiind vandute doar 33.384 de automobile.
Hyundai, al saptelea producator in topul vanzarilor pe piata americana, a asociat rezultatele slabe cu scaderea productivitatii din Coreea de Sud. Declinul din septembrie a fost primul din august 2004 si a micsorat cu 0,4% cota de piata a companei, la 2,5% in prezent.

Cucereste America
Companiile asiatice au inregistrat o crestere medie a vanzarilor de 6,4%, la 540.119 automobile si camioane, controland in prezent 39,9% din piata americana de profil
Cota de piata a constructorilor asiatici de automobile a crescut cu 1,7% peste cele 38,2%, cat a fost anul trecut
La nivelul intregii industrii, vanzarile de autoturisme au crescut cu 1,9% din septembrie 2005, la 1,35 de milioane de automobile si camioane
Valoarea actiunilor Toyota a crescut marti cu 1,4% la bursa din Tokio

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO