Business Internaţional

Tesla a primit deja 150.000 de comenzi pentru Cybertruck

Tesla a primit deja 150.000 de comenzi pentru Cybertruck

Autor: Mihai Gongoroi

24.11.2019, 10:52 132

Producătorul de maşini electrice Tesla a primit deja circa 150.000 de comenzi pentru camioneta sa electrică Cybertruck, prezentată recent, a anunţat duminică Elon Musk, directorul executiv al companiei.

„146.000 de comenzi pentru Cybertruck până acum, 42% alegând un motor dublu, 41% triplu şi 17% cu un singur motor”, a scris Musk pe Twitter, adăugând separat că comenzile au fost realizate fără niciun fel de publicitate plătită.

La evenimentul de prezentare, geamurile camionului electric Cybertruck s-au spart, deşi ele trebuiau să fie din "sticlă blindată". Aspectul general al vehiculului, unghiular, din oţel inoxidabil, a atras câteva critici pe Wall Street, analiştii fiind neîncrezători că va atrage publicul. Ei au lăudat totuşi lansarea, care a pornit un nou trend pe Twitter cu hashtagul #cybertruck.

Camionul, care arată ca un veritabil vehicul blindat, va avea un preţ de pornire de 39.900 de dolari şi o autonomie maximă de 400 de kilometri. Varianta mai scumpă, de 69.900 de dolari, are o autonomie de peste 800 de kilometri.

Producţia de masă este preconizată să înceapă la sfârşitul anului 2021. Camionetele mari reprezintă circa 14,4% din vânzările totale de maşini noi din Statele Unite în primele 10 luni din acest an, vehicule care se vând peste preţul modelului Tesla, undeva la circa 50.000 de dolari.

Camioneta prezentată de Musk marchează prima incursiune a Tesla, al cărei sedan Model 3 este cel mai vândut automobil electric din lume, pe piaţa camionetelor dominată de giganţii Ford Motor Company, General Motors (GM) şi suv-urile constructorului Fiat Chrysler. Intrarea pe piaţa aceasta reprezintă o oportunitate imensă pentru Tesla şi o posibilă schimbare de paradigmă, dacă vehicolul producătorului american e adoptat de consumatorii din Statele Unite. Totodată simbolizează şi îmbunătăţirea tehnologiilor de fabricaţie a bateriilor, în contextul în care autonomia creşte în acelaşi timp cu greutatea vehiculului.

Pickup-ul orientează Tesla mai mult către camioane şi SUV-uri. Constructorul auto a vândut până acum mai ales maşinile sale Model S şi Model 3, dar în ultimii ani a început să ofere şi SUV-ul Model X şi începând de anul viitor SUV-ul compact Y Model.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO