Business Internaţional

Tehnologia, colacul de salvare al refugiaţilor

Refugiaţii ar putea folosi platforme online pentru a se înregistra în Germania, ajutând astfel autorităţile. Foto: AFP

Refugiaţii ar putea folosi platforme online pentru a se înregistra în Germania, ajutând astfel autorităţile. Foto: AFP

Autor: CătăIina Apostoiu

25.09.2015, 00:05 990

Companiile de IT din Germania încearcă să dezvolte reţele online şi portaluri multilingve pentru a ajuta zecile de mii de refugiaţi care ajung în Germania cu puţine alte lucruri în bagaje în afară de un smartphone şi câteva haine, scrie Deutsche Welle.

Conform estimărilor Deutsche Telekom, până la 80% din refugiaţii adulţi care vin în Germania deţin un smartphone. Dispozitivele au jucat un rol vital pe timpul călătoriei acestora către Germania şi i-ar putea ajuta şi să rămână în această ţară.

„Pentru refugiaţi, smartphone-urile sunt mijloace de supravieţuire“, spune Stefan Gollner, designer în comunicaţii.

Tehnologia i-ar putea ajuta în acelaşi timp pe refugiaţi să se înregistreze oficial ca solicitanţi de azil, evitând birocraţia şi uşurând munca autorităţilor, şi să se familiarizeze cu viaţa din Germania.

Compania lui Gollner, Place/Making, a dezvoltat recent un website de orientare şi o aplicaţie denumită InfoCompass (info-compass.eu). Acestea conţin informaţii destinate refugiaţilor în şase limbi. Aproximativ 20.000 de refugiaţi au sosit în Berlin în ultimele săptămâni şi alţi 20.000 sunt aşteptaţi în următoarele luni, din cota de 800.000 care revine Germaniei.

Friedrich Kiesinger, managing director al Albatros GmbH, a sponsorizat demersul InfoCompass din Reinickendorf.  Albatros operează centre de urgenţă pentru refugiaţi din mai multe locaţii din Berlin. Kiesinger spune că imigranţii au nevoie enormă de informaţii şi de a comunica.

Deutsche Telekom a anunţat constituirea unei echipe interne care are sarcina de a analiza cum ar putea ajuta în criza refugiaţilor.

Aceasta a oferit facilităţi Wi-Fi pentru cinci centre de preluare a refugiaţilor din Germania şi intenţionează să furnizeze servicii similare în alte 25 de centre.

De asemenea, Telekom îşi va lansa online propria platformă de informaţii pentru refugiaţi până la sfârşitul lunii.

În acelaşi timp, cea mai mare companie de software din Europa, SAP, va crea o aplicaţie care le va permite refugiaţilor să notifice autorităţile în avans în legătură cu sosirea lor. Aplicaţia ar putea deveni parte a procesului de solicitare de azil, cât şi primul pas către găsirea unui loc de muncă. SAP a oferit tehnologia gratuit guvernului federal.

Cei mai mulţi observatori spun că este prea devreme pentru a determina dacă smarphone-urile şi aplicaţiile mobile se vor dovedi utile în a-i ajuta pe refugiaţi să se stabilească în Germania. Totuşi, pentru organizaţiile care se luptă să organizeze tsunami-ul de voluntari acestea s-au dovedit a fi o mană cerească.

Când primul val de 450 de refugiaţi a sosit la una din taberele organizate de Kiesinger la începutul acestei luni, nu existau suficiente alimente, scutece sau apă. Grupul local de voluntari Wilkommen in Westend a creat rapid o pagină specială de Facebook şi şi-a anunţat activiştii prin e-mail cu privire la această problemă. La scurt timp, au apărut şi primele donaţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO