Business Internaţional

Team building-uri trasnite pentru studentii MBA

18.09.2006, 20:20 19

Sa iti iei masteratul in administrarea afacerilor te poate duce cu gandul la multa munca fara distractie.
Dar, pe masura ce universitatile de afaceri au inceput sa iasa din tiparele cursurilor, studiilor de caz si tabelelor traditionale, unii studenti MBA par sa se distreze invatand in acelasi timp, titreaza The Wall Street Journal Europe.
Anul trecut, studentii la MBA. din SUA si din Europa, au gatit mancaruri frantuzesti, au construit castele de nisip, au vizitat Muzeul Luvru si au filmat o parodie a "Vrajitorului din Oz".
Nu este nicio indoiala ca asemenea proiecte ar putea parea frivole. Dar profesorii cred ca vor incuraja astfel creativitatea si inovatia studentilor, spiritul de echipa, abilitatile de leadership si de management.
"Este foarte important sa inteleaga procesul creativ daca vor vrea sa devina vreodata intreprinzatori", spune Valerie Gauthier, decan la Universitatea de Management HEC, din afara Parisului. "Trebuie sa deschidem mintile studentilor la MBA si sa-i facem sa gandeasca mai liber", a mai adaugat ea. Unele universitati ii invata pe studenti aceste calitati prin invitarea unor oameni in domeniu care sa le vorbeasca despre acest lucru sau prin excursii la muzee.
Lectorii de la Universitatea de Management IEDC-Bled din Slovenia au inclus in programul lor un dirijor, un sculptor, un regizor si un poet. Alte facultati prefera "o experienta la prima mana". HEC Paris, de exemplu, a format un program special pentru a crea o cultura creativa. Anul acesta, grupuri de studenti ai HEC au creat diverse obiecte pe tema globalizarii politice, ce au fost discutate apoi cu artistul invitat.
Intr-o alta tema artistica, studentii de la HEC si-au demonstrat talentele culinare. Sub indrumarea bucatarului din campusul universitar, au servit celor peste 100 de invitati o cina eleganta, formata din salata cu rata, carne de vita bourguignon si desert cu creme anglaise, meringue si caramel. Apoi, au vizionat o caseta video a acestei cine si au discutat experientele lor din bucatarie.
"Desi eram sceptic la inceput, am realizat ca am invatat ceva din experienta asta", spune Alan De Paulo, un student al HEC, care a gasit munca depusa in echipa care se ocupa cu pregatirea desertului foarte frumoasa, dar un pic stresanta. "Am fost pusi intr-o situatie cu care nu eram obisnuiti, care ne cerea creativitate, abilitati de leadership si de intelegere a oamenilor cu care lucrezi", a mai spus el.
Unii recrutanti de la marile companii vad un viitor de succes pentru aceste tipuri de provocari de creativitate. "Fiind o companie de produse de infrumusetare, suntem axati pe partea de creativitate si inovatie si suntem interesati de cei care au trecut prin aceste experiente la universitatile lor", a spus David Greenberg, vicepresedinte resurse umane al L'Oreal SUA.
Conducerea Universitatii din Chicago, renumita pentru curriculumul sau cantitativ riguros, recunoaste ca studentii trebuie lasati sa isi aleaga si proiecte pe teme libere, mai creative. Ca parte a programului de dezvoltare a abilitatilor de leadership, studentii MBA vor produce filme de scurt metraj despre experienta lor la universitate si vor concura pentru un premiu Golden Gargoyle.
"Astfel isi arata creativitatea la scrierea de scenarii si actorie", spune Stacey Kole, ajutorul de decan, "si isi exerseaza capacitatea de leadership si management prin ducerea la bun sfarsit a acestui film".
Filmul castigator din editia trecuta, "Vrajtorul din Oz", realizat de un grup de studenti, prezinta leul ca pe un om confuz, cu dese schimbari de cariera, omul de tinichea ca pe un investitor bancar cautandu-si inima, si sperietoarea de ciori ca pe un vanzator ce incearca sa devina profitabil.
In fiecare an, studentii MBA de la Universitatea din California petrec o zi la plaja facand castele de nisip. Studentii trebuie sa urmareasca indeaproape indicatiile si sa construiasca castele demne de un rege, ce trebuie sa aiba si un sant cu apa, un pod, turnulete si un turn central.
Profesorii le dau studentilor diverse cerinte. "Echipa trebuie sa decida daca vor avea muncitori specializati sau muncitori flexibili care pot sa faca mai mult de o singura cerinta", spune Reynold Byers, profesorul care a dezvoltat acest concurs.
"Acest lucru are legatura directa cu ceea ce au invatat in clasa", a mai adaugat el.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO