Business Internaţional

Tabe, Nissan: In 2010 vom lansa un nou automobil electric de clasa mica

24.03.2008, 23:09 18

Spre deosebire de constructori precum Toyota sau Honda, care au decis sa lanseze modele hibride atat pe piata nord-americana, cat si pe cea europeana, Nissan s-a rezumat numai la pietele din Japonia si Statele Unite.
Si planuieste sa lanseze un model complet electric in prima parte a deceniului urmator si care va fi comercializat in Europa.
"Trecerea de la automobilele obisnuite la cele electrice va avea un impact puternic asupra industriei automotive la nivel mondial. Prima generatie a unui automobil electric al Nissan va fi lansata undeva intre anii 2010 si 2012", a declarat pentru ZF Masahiko Tabe, senior manager in cadrul diviziei pentru dezvoltarea vehiculelor avansate din cadrul Nissan Motor.
Odata cu prezentarea rezultatelor financiare ale grupului Renault, Carlos Ghosn, directorul executiv atat al Renault, cat si al Nissan, a anuntat in cadrul evenimentului lansarea unui model electric marca Renault dupa 2010.
"Nissan dezvolta in colaborare cu Renault atat sistemul moto-propulsor al viitorului model electric, cat si bateriile. Acest viitor model electric va face parte din segmentul
B-C (clasa mica-compacta - n. red.), din care face parte si Note (monovolumul de clasa mica al Nissan - n. red.) si va avea un pret aproape dublu in comparatie cu un automobil obisnuit, in timp ce autonomia sa va fi de 150 km. In functie de versiune, pretul acestuia va fi cuprins intre 25.000 si 30.000 de euro", a subliniat Tabe.
Daca se ia in calcul o perioada de cinci ani, cu un rulaj mediu anual de 30.000 km, acest nou automobil va avea un cost de intretinere situat la o treime din cel al unui model obisnuit cu motor pe benzina si aproximativ jumatate, daca se ia in calcul si costul bateriilor, care dupa aproximativ cinci ani trebuie schimbate, potrivit oficialului Nissan.
"Estimam vanzari de peste 20.000 de unitati pentru viitorul model electric al Nissan. Principalele piete vor fi vest-europene precum Italia sau Marea Britanie", a subliniat Tabe.
Anuntul intentiei constructorului japonez de a lansa un automobil electric s-a realizat cu ocazia prezentarii europene a conceptului Pivo 2, la inceputul acestui an, in cadrul Salonului Auto de la Tokio.
"Pivo 2 a fost proiectat pentru a circula in oras, nu neaparat pentru Japonia sau Europa. Circulatia in mediul urban nu difera foarte mult in Europa de Vest in comparatie cu Japonia. Pivo 2 reprezinta prototipul unui automobil care cel mai probabil va fi lansat comercial in intervalul 2015-2020, dupa ce in prealabil Nissan va prezenta un automobil electric conventional, costurile fiind inca relativ ridicate", a spus Masahiko Tabe.
Oficialul Nissan nu a dorit sa mentioneze cat de mult s-a investit in dezvoltarea lui Pivo 2, dar a subliniat ca este vorba de o suma mult mai mare in comparatie cu 10 milioane de euro.
Din punctul de vedere al segmentului din care va face parte viitorul Pivo 2 de serie, acesta are potentialul de a fi "viitorul Micra", modelul de segment mic al constructorului japonez, potrivit oficialului japonez.
Principala noutate cu care a venit Pivo 2, in comparatie cu prima generatie a acestuia, prezentata la Tokio in 2005 este sistemul Metamo - sasiu cu geometrie variabila, care permite pe langa rotirea cabinei si rotirea cu 360 de grade a rotilor ce permite schimbarea directiei de mers fara a lua vreun viraj.
De asemenea, pozitia rotilor poate fi modificata in interiorul sau exteriorul liniei caroseriei pentru a permite repozitionarea centrului de greutate al masinii, care poate rula cu peste 120 km/h.
Spre deosebire de actuala generatie de automobile hibride, care dispun pe langa motorul pe benzina si unul electric, care functioneaza pe baza bateriilor Ni-Mh, tehnologie intalnita la prima generatie de telefoane mobile, Pivo 2 dispune de baterii Li-Ion compacte, care inmagazineaza de pana la 1,5 ori mai multa energie electrica decat cele normale. Acestea sustin nu un singur motor electric, ci patru. Noua tehnologie "3D Motor" permite pozitionarea propulsorului electric in roata, pentru a economisi spatiu. Alaturi de sistemul Metamo, in habitaclu este prezent un robot care are rolul de a monitoriza starea soferului si de a purta conversatii cu acesta. Spre exemplu, daca cel de la volan pare obosit, robotul ii indica cea mai apropiata cafenea sau benzinarie si ii recomanda sa opreasca acolo. Acest sistem se va regasi, potrivit oficialilor Nissan, in viitoarea generatie a sistemelor de navigatie.
Cu toate ca Pivo 2 nu va intra niciodata in productia de serie, acesta a prezentat noi tehnologii care vor fi implementate in modelele de automobile ce vor fi lansate dupa 2010.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO