Business Internaţional

Studiu: 60% dintre europeni intenţionează să îşi facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online

Studiu: 60% dintre europeni intenţionează să îşi...

Autor: Business Magazin

21.11.2020, 10:55 173

Un studiu realizat de Kaspersky arată că 60% dintre europeni intenţionează să îşi facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online, iar o treime dintre cei chestionaţi susţin că le vor lăsa pe ultima sută de metri, în speranţa că vor prinde reduceri mai mari.

„Pe măsură ce se derulează Black Friday în Europa, consumatorii spun că nu lasă ca acest an turbulent să le strice Crăciunul. Cumpărătorii continuă să se adapteze la schimbările provocate de pandemia COVID-19, dar devin şi mai atenţi cu cheltuielile lor. O nouă cercetare Kaspersky a descoperit că jumătate (52%) dintre europeni intenţionau să facă mai multe cumpărături de Crăciun cu ocazia reducerilor de sezon, printre care şi cele de Black Friday. Mai mult, o treime dintre ei (34%) plănuiesc să le lase pe ultima sută de metri, în speranţa de a obţine reduceri mai mari”, arată compania într-un comunicat.

Trei din cinci (60%) europeni spun că intenţionează să facă majoritatea cumpărăturilor de Crăciun online, iar 20% susţin chiar că îşi vor face toate achiziţiile de sărbători online anul acesta, în ciuda faptului că nu procedau astfel de obicei.

Având în vedere că vânzările online vor creşte, concluziile Kaspersky arată, de asemenea, că majoritatea utilizatorilor nu îşi vor reduce, probabil, cheltuielile de Crăciun, în ciuda recesiunii economice de pe continent. Doar un sfert (26%) dintre utilizatori intenţionează să-şi reducă bugetul de cumpărături de Crăciun anul acesta, cu cel puţin o treime sau mai mult, din cauza restricţiilor financiare cauzate de COVID-19. Cifra creşte, însă, la 30% în rândul tinerilor între 25 şi 34 de ani, grupa de vârstă afectată cel mai mult de concedierile cauzate de pandemie.

„Este logic că oamenii caută să facă majoritatea cumpărăturilor online, în încercarea de a rămâne în siguranţă, precum şi de a profita de oferte avantajoase. Dar trebuie să luăm în considerare şi faptul că oriunde merg mulţimile, infractorii îi urmează. Aşa cum hoţii de buzunare vin în zone aglomerate, sperând să aibă noroc, infractorii cibernetici vor analiza tendinţele de cumpărături şi vor încerca să exploateze dorinţa oamenilor de a economisi nişte bani. Aşadar, sfatul meu ar fi ca oamenii să facă o cercetare proprie, să urmeze câteva măsuri de bun simţ atunci când fac cumpărături şi să nu se lase duşi de val, în încercarea de a repara 2020 cu nişte sărbători fericite. Un lucru care trebuie avut în vedere întotdeauna este că, dacă ceva pare prea bun pentru a fi adevărat, probabil că aşa şi este”, spune David Emm, Principal Security Researcher la Kaspersky.

Citiţi continuarea pe www.businessmagazin.ro

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO