Business Internaţional

Ştiri pe scurt din Europa de Est

Autor: Ioana Nita

29.10.2012, 00:01 86

Discuţiile de negociere dintre guvernul Ungariei şi FMI privind un ajutor financiar nu au încetat, potrivit ministrului delegat pentru negocierile cu creditorii internaţionali Mihaly Varga, care dezminte astfel unele afirmaţii apărute în presă. În prezent, FMI evaluează măsurile de ajustare bugetară anunţate luna aceasta de ministrul economiei György Matolcsy, scrie Portfolio.hu. Afirmaţiile lui Varga vin după ce presa maghiară a sugerat că FMI a suspendat discuţiile de negociere cu guvernul de la Budapesta din cauza campaniei media împotriva creditorului internaţional lansată de cabinetul premierului Viktor Orban la începutul acestei luni. Ministrul a menţionat că problema campaniei media a fost discutată la întâlnirea dintre FMI şi Banca Mondială care a avut loc la Tokio la mijlocul lunii şi că instituţiile internaţionale au o abordare profesională asupra negocierilor, astfel că acestea nu vor fi influenţate de campania de publicitate.

Creşterea economică a Poloniei a încetinit în trimestrul trei la 1,5-2% şi va continua să se restrângă şi în trimestrul următor până la 1-1,5%, potrivit Radoslaw Bodys, economistul-şef de la banca poloneză PKO BP, citat de Warsaw Voice. Bodys a menţionat că este puţin probabil ca Polonia să intre în recesiune. Referitor la încetinirea creşterii, guvernatorul băncii centrale a afirmat că o consecinţă "naturală" a acesteia ar fi reducerea ratei de dobândă. "Nu este criză în Polonia, este doar o încetinire. O criză adevărată ar avea loc doar dacă zona euro ar intra în colaps. O asemenea situaţie ar necesita o reacţie decisivă din partea băncii centrale poloneze", a spus Belka. El a adăugat că economia poloneză nu se confruntă cu dezechilibre majore şi că nu este nevoie ca statul să reducă datoria publică.

Aeroportul internaţional din Sofia, capitala Bulgariei, va avea peste cinci ani un nou terminal care va fi construit în locul actualului terminal 1, a declarat Veselin Peykov, directorul executiv al aerodromului citat de Novinite. Peykov a afirmat că prin construirea noului terminal în locul celui vechi se vor economisi bani. El a menţionat că noua facilitate va avea o capacitate de cinci milioane de pasageri pe an, de două ori mai mult decât cel de-al doilea terminal al aeroportului. De asemenea, terminalul va avea 16 sau 18 poduri de îmbarcare a pasagerilor şi parcări pe mai multe niveluri. Peykov a precizat că aeorportul de la Sofia ar putea fi concesionat. "Am putea lua în considerare chiar privatizarea întregului aeroport. În multe locuri din Europa şi din întreaga lume există aeroporturi private", a spus managerul.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO