Business Internaţional

Sponsorii Ligii Campionilor raman neschimbati

02.12.2005, 19:01 12

UEFA este foarte aproape de a incheia un contract de sponsorizare a Ligii Campionilor. Valoarea acestuia este de 200 de milioane de euro (235 mil. $) pe an. Principalii sponsori sunt Ford, Mastercard si PlayStation, ce au semnat un acord pana in 2009.

Forul ce conduce fotbalul european are in vedere 6 "parteneri principali" pentru cea mai importanta competitie de fotbal la nivelul cluburilor, castigata spectaculos de Liverpool in 2005. Trei dintre acestia- Heineken, Sony Electronics si Vodafone- au semnat deja. Celelalte trei pozitii vor fi ocupate pana la inceputul lui 2006 tot de actuali sposori ai competitiei ce vor dori sa-si prelungeasca angajamentul.

Intelegerile pe trei ani, ce urmeaza a se incheia la sfarsitul sezonului 2008-2009, au o valoare de 30-35 de milioane de euro pentru fiecare companie, insumand aproximativ 200 de milioane de euro anual. Prin actualul contract de sponsorizare, patru dintre parteneri- Heineken, Mastercard, Ford si PlayStation - platesc aproximativ 30-40 mil. euro pe an.

Noua structura pare sa creasca incasarile UEFA fara ca partea platita de fiecare sponsor in parte sa sporeasca. Acest fapt scoate in evidenta valoarea fotbalului de nivel ridicat ca fiind o buna strategie de marketing. Aceasta competitie este cel mai impotrant turneu fotbalistic din Europa.

UEFA prezice ca Liga Campionilor va genera niveluri record ale vanzarilor in perioada 2006-2009. Cu drepturile de televiziune vandute deja pe marile piete europene, UEFA se asteapta ca veniturile sale, cat si cele ale cluburilor sa depaseasca cu usurinta recordul de incasari de peste un miliard de franci francezi (760 mil. dolari).

Printre castigatorii Ligii Campionilor se numara unele dintre cele mai celebre cluburi de fotbal din Europa printre care si Manchester United, Bayern Munchen, Real Madrid, Barcelona si AC Milan.

Dintre sponsori, Ford sustine aceasta competitie inca din anul 1992, in timp ce Mastercard, care a confirmat recent ca se negociaza la viitorul contract de sponsorizare, a aparut ca partener in anul 1994, in timp ce implicarea PlayStation, parte a corporatiei Sony, dureaza din anul 1997.

Parteneriatul Vodafone a fost confirmat recent, la scurt timp dupa ce a renuntat la un contract de sponsorizare in valoare de 36 milioane de lire sterline (62 de milioane de dolari) cu Manchester United, renuntand la o perioada de doi ani din contractul initial ce se intindea pe patru ani.Lars-Christer Olsson a declarat ca este foarte fericit ca grupul din domeniul telecomunicatiilor a ales sa devina sponsor al Ligii Campionilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO