Business Internaţional

Sony şi Adidas presează FIFA să ancheteze cum a ajuns Qatar-ul să organizeze Cupa Mondială din 2022

Sony şi Adidas presează FIFA să ancheteze cum a ajuns...

Autor: Alexandru Nanu

09.06.2014, 13:24 1642

Sony şi Adidas au devenit cei mai importanţi critici din grupul de sponsori care cere conducerii FIFA să lanseze o anchetă detaliată a modului în care Qatar-ul a ajuns să găzduiască Cupa Mondială de Fotbal din anul 2022, scrie Bloomberg.

"Ecoul negativ al dezbaterii publice din jurul FIFA în acest moment nu aduce o imagine  bună nici pentru fotbal, nici pentru instituţie sau pentru partenerii săi", au anunţat reprezentanţii Adidas, într-un comunicat. Sony susţine că se aşteaptă ca FIFA  „să-şi respecte principiile etice."
 

Companiile Visa şi Coca-Cola, doi dintre cei mai mari parteneri FIFA, şi-au exprimat de asemenea, îngrijorarea, după ce publicaţia britanică Sunday Times a continuat să publice pentru a doua săptămână consecutiv acuzaţiile împotriva procesuluid e selecţie din decembrie 2010 care a desemnat Quatar-ul ca  ţară gazdă a Cupei Mondiale.

Ziarul a dezvăluit documente şi e-mail-uri neidentificate ale unui1înalt oficial FIFA,  conform cărora vice-preşedintele FIFA din Qatar, Mohamed bin Hammam, a plătit milioane de dolari oficialilor de fotbal din întreaga lume pentru a asigura sprijinul lor pentru alegerea Qatar-ului ca ţară gazdăa eenimentului în 2022. Oficialii din Qatar neagă acuzaţiile.
 

"Ca un partener FIFA, ne aşteptăm ca aceste afirmaţii să fie investigate în mod corespunzător", a spus George Boyd, purtătorul de cuvânt al companiei Sony cu sediul la Tokyo. "Vom continua să ne aşteptăm ca FIFA să adere la principiile sale de integritate, etică şi fair-play în toate aspectele legate de funcţionarea sa."

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO