Business Internaţional

SocGen va închide 600 de sucursale în Franţa şi îşi va reduce costurile cu 450 mil. euro până în anul 2025

SocGen a decis să fuzioneze două dintre reţelele bancare domestice din Franţa care îi aparţin. Astfel, îşi va reduce costurile cu 450 mil. euro, dar în acelaşi timp va trebui să închidă 600 de sucursale, conform Financial Times.

Creditorul francez a declarat luni că va combina reţeaua sa principală de bănci din zona de retail cu cea a filialei sale, Crédit du Nord, într-un efort de a-şi reduce baza de costuri cu aproximativ 350 mil. euro până în 2024 şi 450 mil. euro până în 2025. Prin urmare, noua reţea de retail va avea aproximativ 1.500 de sucursale până la sfârşitul anului 2025, în scădere de la 2.100 cât are în prezent.

Blocajele pentru a încetini răspândirea Covid-19, precum şi reticenţa multor persoane de a ieşi în exterior în timpul pandemiei, au accelerat trecerea la serviciile bancare digitale, făcând directorii mai încrezători că pot micşora reţelele de sucursale.

Noua reţea de sucursale bancare a SocGen va avea 10 milioane de clienţi, iar economiile vor fi realizate şi prin combinarea sistemelor IT şi a investiţiilor. Banca nu a spus câte locuri de muncă s-ar pierde.

Cu toate acestea, în ciuda închiderii a aproape 2.500 de sucursale în ultimul deceniu, Franţa a depăşit anul trecut Spania ca fiind piaţa europeană majoră cu cel mai mare număr de sucursale pe cap de locuitor, potrivit unei analize a consultantului McKinsey pentru Financial Times.

Partea inversă a deciziei sale de a închide sucursalele este o presiune pentru a-şi dezvolta oferta de servicii bancare digitale, Boursorama.

SocGen a declarat luni că banca sa online vizează 4,5 milioane de clienţi până în 2025, în creştere faţă de 2,5 milioane în 2020. După un impuls „accelerat” de a câştiga clienţi până în 2023, ceea ce va duce la o pierdere cumulată de aproximativ 230 mil. euro pe parcursul perioadei, Boursorama ar viza un venit net de aproximativ 100 mil. euro în 2024 şi aproximativ 200 mil euro în 2025.

„Pe o piaţă franceză în schimbare, care suferă mai multe evoluţii accelerate de criza Covid, confirmăm astăzi ambiţia noastră de a diferenţia grupul prin construirea unui model unic bancar francez de retail bazat pe doi piloni puternici şi complementari”, a transmis Frédéric Oudéa, CEO al Societe Generale.

 
 
AFACERI DE LA ZERO
Linkuri utile

Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.