Business Internaţional

Serie A, principalul campionat de fotbal din Italia, se chinuie să îşi vândă drepturile de televizare pentru 2,5 mld. euro, după un an în care veniturile cluburilor au fost lovite din plin de lipsa spectatorilor

Sursa foto: Hepta.ro

Sursa foto: Hepta.ro

Autor: Eduard Ivanovici

25.03.2021, 14:37 407

Cluburile de fotbal din Italia se pregătesc de ultima fază a discuţiilor prin care se urmăreşte vânzarea drepturilor TV, de 2,5 miliarde de euro, subliniind impactul economic pe care l-a generat pandemia asupra sportului, scrie Financial Times.

Cele 20 de echipe din Serie A, prima ligă de fotbal din Italia, vor vota vineri dacă vor oferi contractul platformei engleze de streaming DAZN sau vor accepta o ofertă mai mică din partea televiziunii Sky. Câştigătorul va difuza o bună parte din meciuri între 2021 şi 2024.

DAZN, companie susţintă de miliardarul cu origini ucrainene Leonard Blavatnik, a oferit un contract de aproximativ 840 de milioane de euro pe sezon, conform unor oameni familiari cu situaţia. Între timp, Sky – deţinut de Comcast – este pregătit să ofere 750 de milioane de euro pe sezon pentru a rămâne principalul difuzor al competiţiei.

Ofertele au fost prezentate încă de la începutul anului, însă cluburile nu s-au putut decide asupra unui câştigător. Legea spune că Serie A trebuie să se decidă până luni sau licitaţia va fi anulată, forţând liga să înceapă din nou procesul de vânzare.

„Este un dezastru”, spune una din sursele FT.

Impasul vine în plină criză financiară pentru lumea fotbalului, cluburile suferind declinuri masive ale veniturilor din cauza lipsei de spectatori, alimentată de restricţiile de circulaţie şi măsurile de distanţare socială. Serie A a strâns aproape un miliard de euro în ultima vânzare a drepturilor domestice.

Executivii DAZN au semnalat că nu sunt dispuşi şi egaleze oferta actuală în viitorul apropiat, iar Sky refuză să depăşească pragul de 750 de milioane de euro.

Totodată, licitaţia pentru drepturile media a ţinut în loc negocierile cu CVC Capital Partners şi Advert International, într-un acord estimat la 1,6 miliarde de euro. Firmele de private equity intenţionează să cumpere 10% din noua companie care va deţine drepturile comerciale şi de televizare din Serie A.

În timpul întâlnirii de marţi au existat 11 cluburi, printre care se găsesc nume precum Juventus, AC Milan şi Inter Milano, care au votat în favoarea DAZN, însă este nevoie de 14 voturi pentru a se ajunge la o decizie.

Dacă oferta DAZN va fi acceptată, Sky va dori să achiziţioneze un pachet mai mic de meciuri pentru 70 de milioane de euro.

Sezonul trecut, cluburile din Anglia, Germania, Spania, Italia şi Franţa – cele mai mari campionate din Europa – au raportat venituri de 17 miliarde de euro, sumă obţinută în principal datorită acordurilor TV.

În iunie 2020, drepturile domestice de televizare din Bundesliga, primul campionat german, au fost vândute pentru 4,4 miliarde de dolari pentru o perioadă de patru ani, cu 5% sub ultima tranzacţie.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO