Business Internaţional

Semne de dezgheţ pe piaţa publicităţii, chiar dacă unii clienţi „încă nu sunt dispuşi să-şi asume riscuri“

Semne de dezgheţ pe piaţa publicităţii, chiar dacă...

Autor: CătăIina Apostoiu

27.10.2015, 00:05 157
WPP, cel mai mare grup din industria mondială a publicităţii, a anunţat că rezultatele solide generate de divizia sa nord-americană au contribuit la o creştere a vânzărilor sale pe trimestrul al treilea, însă a avertizat că mulţi dintre clienţii săi se concentrează în continuare pe reduceri de costuri, mai degrabă decât pe creşterea veniturilor, potrivit Wall Street Journal.

Vânzările nete like for like ale WPP au avansat cu 3,3% în trimestrul trei, reprezentând o accelerare faţă de rata de 2,3% înregistrată pe primele şase luni ale anului.

Grupul şi-a reafirmat ţintele pri­vitoare la acest an, spunând că se aşteaptă ca vânzările anuale nete să avanseze cu mai mult de 3%.

„Cifrele par ok într-un mediu global caracterizat de încetinire“, a declarat CEO-ul grupului de advertising pentru CNBC.

WPP a anunţat că a câştigat contracte noi de 3 miliarde de dolari pe trimestrul trei şi de peste 5,1 miliarde de dolari până acum în acest an, o valoare „extrem de satisfăcătoare“.

În pofida rezultatelor bune, cel mai mare grup de publicitate din lume avertizează că liderii de business din întreaga lume au în continuare o atitudine de prudenţă pe fondul nesiguranţei geopolitice şi temerilor privitoare la deflaţie la nivel mondial.

Potrivit grupului, încetinirea eco­nomiilor chineză şi braziliană şi nesi­guranţa geopolitică sunt în continuare cele mai importante motive de îngri­jorare pentru liderii de business de top.

În aceste condiţii, un „tsunami“ de companii şi-au revizuit bugetele de investiţii în publicitate.

Clienţii sunt „cu siguranţă mai încrezători decât în septembrie 2008 post-Lehman“, arată WPP, însă actualul „cocktail“ de temeri privitoare la economia mondială îi face să ezite să-şi asume riscuri mai mari. Companiile preferă să „se concentreze pe costuri“ decât să încerce să-şi sporească veniturile într-un astfel de mediu.

WPP se alătură rivalilor săi americani Omnicom şi Interpublic Group în a raporta creşteri ale veniturilor în trimestrul trei pe fondul rezultatelor solide din America de Nord. Publicis Groupe cu sediul la Paris, pe de altă parte i-a dezamăgit pe inves­titorii raportând o cerere în scădere din partea clienţilor americani.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO